Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14477
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΝέτσικα, Δήμητραel
dc.date.accessioned2011-09-21T08:29:06Z-
dc.date.available2011-09-21T08:29:06Z-
dc.date.issued2011en
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14477-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει την υπόσταση του ελεύθερου χρόνου στη ζωή των ατόμων με νοητική αναπηρία και/ή αυτισμό και πως αυτή επηρεάζεται από μεταβλητές, όπως το είδος αναπηρίας, το φύλο, η ηλικία και το εκπαιδευτικό υπόβαθρο του ατόμου καθώς και το φύλο και η ηλικία του γονέα του. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι τα άτομα με αναπηρία ασχολούνται με δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου περισσότερο μέσα στο σπίτι παρά στην κοινότητα και επιλέγουν δραστηριότητες που δεν απαιτούν έντονη σωματική άσκηση και αρκετές φορές δραστηριότητες παθητικές. Τα άτομα με νοητική αναπηρία συμμετέχουν σε μεγαλύτερη ποικιλία δραστηριοτήτων και με μεγαλύτερη συχνότητα και επιλέγουν δραστηριότητες που απαιτούν κοινωνική αλληλεπίδραση σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ότι τα άτομα με αυτισμό. Η ηλικία επίσης παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή των δραστηριοτήτων. Υπάρχει μία αναμενόμενη ηλικιακή αντιστοιχία με τις δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου. Παιδιά μικρότερης ηλικίας έχουν μεγαλύτερη ενασχόληση με αισθησιο-κινητικές δραστηριότητες, ενώ παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας επιλέγουν περισσότερο δραστηριότητες που απαιτούν σε μεγαλύτερο βαθμό δεξιότητες καθημερινής ζωής και κοινωνικές δεξιότητες. Ως προς την προσφορά των δραστηριοτήτων ελεύθερου χρόνου σε συγκεκριμένα οφέλη οι γονείς εκτιμούν ότι είναι αρκετά σημαντική. Ως προς τα επίπεδα του αυτοπροσδιορισμού όσον αφορά στον ελεύθερο χρόνο, που αποτελεί σημαντικό κομμάτι της έρευνάς μας, οι γονείς παρουσιάζονται σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό ικανοποιημένοι από το επίπεδο αυτοπροσδιορισμού του παιδιού τους. Τέλος, ως προς τα πιθανά εμπόδια, που έχουν να κάνουν περισσότερο με εξωτερικούς παράγοντες, και μπορεί να συναντούν τα παιδιά με αναπηρία στη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου, οι γονείς μέσω των απαντήσεών του εκφράζουν την άποψη ότι δεν επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό η συμμετοχή των παιδιών τους στις δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου από αυτά.el
dc.format.extent99en
dc.format.extent738729 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΝοητική αναπηρίαel
dc.subjectΑυτισμόςel
dc.subjectΕλεύθερος χρόνοςel
dc.titleΔιαχείριση του ελεύθερου χρόνου σε άτομα με αυτισμό και άτομα με νοητική αναπηρία:μια διερευνητική εργασία.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NetsikaDimitraMsc2011.pdf721.42 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons