Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14440
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜπούσιου-Μακρίδου, Δέσποιναel
dc.contributor.authorΜαυρομμάτη, Μαρίαel
dc.date.accessioned2011-06-17T09:48:59Z-
dc.date.available2011-06-17T09:48:59Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14440-
dc.descriptionΗ βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή.el
dc.descriptionΔιατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.el
dc.descriptionΠεριλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 309-317).el
dc.description018/2011el
dc.description.abstractΣτην παρούσα διατριβή εξετάζεται η λειτουργία ενός ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού παιχνιδιού ως εργαλείου μάθησης. Συγκεκριμένα διερευνώνται οι δυνατότητες της αξιοποίησης του στο μάθημα της ιστορίας, με σκοπό τη διαμόρφωση διαπολιτισμικής συνείδησης. Τα δεδομένα συλλέγονται με ποιοτικές μεθόδους έρευνας (έρευνα βασισμένη σε σχεδιασμό), και αναλύονται υπό το πρίσμα της θεωρίας δραστηριοτήτων. Τα αποτελέσματα του πειράματος, που διενεργήθηκε σε δύο κύκλους, για 6 εβδομάδες στην Στ' τάξη δημοτικού με 18 συνολικά μαθητές, συμφωνούν με τη σχετική βιβλιογραφία ως προς τη δυνατότητα του ηλεκτρονικού παιχνιδιού να λειτουργήσει ως εργαλείο μάθησης δημιουργώντας κοινότητες πρακτικής, με συγκεκριμένες όμως προϋποθέσεις. Αναφορικά με την εξοικείωση των μαθητών με μεθόδους ιστορικής έρευνας και εργασίας με πηγές, τα αποτελέσματα ήταν επίσης σε μεγάλο βαθμό θετικά. Τέλος, σε σχέση με την ανάπτυξη διαπολιτισμικής κατανόησης μέσα από το μάθημα της ιστορίας, τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν κυρίως αρνητικά.el
dc.description.abstractThe present research examines the function of an educational computer game as a tool for learning. We specifically explore its potential use in the history classroom with the purpose of creating intercultural understanding. Data was collected through qualitative research methods (design-based research) and analyzed through the theoretical lens of Activity Theory. The experiment was carried out in two cycles, for 6 weeks, in the 6th grade of primary school with 18 students in total. Its results agree with the relevant research regarding the potential of a computer game as a tool for learning, through the creation of communities of practice, under specific conditions. Regarding students' familiarization with historical research and work with primary sources, the results were also largely positive. In regards to the development of intercultural understanding through history, research results were mainly negative.en
dc.format.extentix, 367 σ.el
dc.format.extent17375121 bytes-
dc.format.extent252896 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών.el
dc.rightsΤο ηλεκτρονικό αντίτυπο της διατριβής θα αποδεσμευτεί μετά τις 14/2/2012.el
dc.subjectΗλεκτρονικό παιχνίδιel
dc.subjectΔιαπολιτισμική αγωγήel
dc.subjectΗλεκτρονική μάθησηel
dc.subjectΕπιστημικά παιχνίδιαel
dc.subjectΔιδακτική της ιστορίαςel
dc.subjectΈρευνα βασισμένη σε σχεδιασμόel
dc.subjectΚοινότητες πρακτικήςel
dc.subjectΘεωρία δραστηριοτήτωνel
dc.subjectGame-based learningen
dc.subjectIntercultural educationen
dc.subjectE-learningen
dc.subjectEpistemic gamesen
dc.subjectHistory didacticsen
dc.subjectCommunities of practiceen
dc.subjectActivity theoryen
dc.titleΝέες τεχνολογίες και διαπολιτισμική εκπαίδευση: μια εφαρμογή στο μάθημα της ιστορίαςel
dc.title.alternativeNew technologies and intercultural education: an application in the history classroomen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.committeememberΣατρατζέμη, Μαρία Αικατερίνηel
dc.contributor.committeememberΜανιτσάρης, Αθανάσιοςel
dc.contributor.committeememberΛαγάνη, Ειρήνηel
dc.contributor.committeememberΚογκούλης, Ιωάννης Β.el
dc.contributor.committeememberΔαγδιλέλης, Βασίλειοςel
dc.contributor.committeememberΠαπασταμάτης, Αδαμάντιος Ι.el
dc.contributor.departmentΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής. (ΕΠ)el
Appears in Collections:Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (Δ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MaurommatiMaria_license.pdfΔήλωση αποδέσμευσης (Ελεγχόμενη πρόσβαση)246.97 kBAdobe PDFView/Open
MaurommatiMaria_Phd2011.pdf16.97 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.