Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14431
Author: Χαρίτος, Βασίλειος Κ.
Title: Η διαπολιτισμική προσέγγιση στην εκπαίδευση των φοιτητών των ΠΤΔΕ
Alternative Titles: The intercultural approach to education of students at the faculties of primary education
Date Issued: 2011
Department: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής. (ΕΚΠ)
Abstract: Το ερευνητικό ενδιαφέρον της παρούσας διατριβής εστιάζεται στη διερεύνηση των στάσεων και των αντιλήψεων των μελλοντικών δασκάλων σχετικά με το διαπολιτισμικό περιεχόμενο των σπουδών τους, καθώς σε σύντομο χρόνο θα κληθούν να διδάξουν σε ένα παγιωμένο πολυπολιτισμικό σχολικό περιβάλλον. Με τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στα σχολεία τα τελευταία χρόνια, δημιουργούνται διαφορετικά προβλήματα και ανάγκες. Στοχεύουμε τόσο στην καταγραφή των αναγκών των φοιτητών που βρίσκονται στο τέλος των προπτυχιακών τους σπουδών, στα ΓΙΤΔΕ, όσο και στη διατύπωση απόψεων και προτάσεων των ιδίων και των διδασκόντων τους για την οργάνωση και το περιεχόμενο προγραμμάτων σπουδών με διαπολιτισμική προοπτική. Η αναγκαιότητα της εργασίας μας τεκμηριώνεται και από τον περιορισμένο αριθμό συστηματικών ερευνητικών προσπαθειών που να αναφέρονται στο σύνολο των παιδαγωγικών σχολών και στους τελειοφοίτους των τμημάτων αυτών. Η μεθοδολογική προσέγγιση περιελάμβανε τη χρήση του ερωτηματολογίου για τους τεταρτοετείς φοιτητές και τη συνέντευξη για τους διδάσκοντες τα γνωστικά αντικείμενα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Χρησιμοποιήθηκε παράλληλα και σε συνδυασμό η ποιοτική και η ποσοτική προσέγγιση για να έχουμε ασφαλέστερα συμπεράσματα. Η ανεξάρτητη χρήση των δύο μεθόδων δεν απαγορεύει το συνδυασμό και την από κοινού ανάλυση των ευρημάτων.
The research interest of this thesis focuses on exploring the attitudes and perceptions of future teachers on intercultural curricula, as in a short time they will be asked to teach in a well-established multicultural school environment. With the new conditions that are created in schools in the recent years, there are now different problems and needs. Our aim is both to record students' needs at the end of their undergraduate studies, at the Departments of Primary Education, and to express opinions and proposals of the teachers themselves as far as it concerns the organization and content of the curricula with a multicultural perspective. The necessity of our work is also documented by the limited number of systematic research efforts that refer to all the teaching faculties and graduates of these departments. The methodological approach included the use of a questionnaire for final year students and of an interview for teachers specialized in the subjects of intercultural education. Qualitative and quantitative approaches were both used and combined together, for safer conclusions to be drawn. The independent use of both methods does not preclude the combination and joint analysis of the findings.
Keywords: Διαπολιτισμική εκπαίδευση
Πολυπολιτισμική κοινωνία
Διαπολιτισμική ικανότητα
Τελειόφοιτοι ΠΤΔΕ
Διδάσκοντες
Intercultural education
Multicultural society
Intercultural competence
Graduates of the Faculties of Primary Education
Professors
Information: Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή.
Διατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.
Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 255-280).
011/2011
Appears in Collections:Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (Δ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CharitosVasileios_license.pdfΔήλωση αποδέσμευσης (ελεγχόμενη πρόσβαση)231.05 kBAdobe PDFView/Open
CharitosVasileios_Phd2011_Parartima.pdfΣυνοδευτικό υλικό273.75 kBAdobe PDFView/Open
CharitosVasileios_Phd2011.pdf1.48 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.