Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14398
Author: Μυλωνάς, Γεώργιος
Title: Αλγόριθμοι και τεχνικές εξόρυξης δεδομένων για παραγωγή προτάσεων και προσωποποίηση χρηστών.
Date Issued: 2011
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Σαμαράς, Νικόλαος
Abstract: Σήμερα, το Διαδίκτυο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του ανθρώπου. Χρησιμοποιείται ως μέσο επικοινωνίας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αλλά και ως ένα απαραίτητο εργαλείο για την εργασία. Η αύξηση των χρηστών, συνοδεύεται από εκθετική αύξηση του μεγέθους του Παγκόσμιου Ιστού. Η αύξηση αυτή, παρά την προφανή δυνατότητα που παρέχει στους ενδιαφερόμενους χρήστες να βρίσκουν πληροφορίες σχεδόν για οποιοδήποτε θέμα στο Διαδίκτυο, παρουσιάζει ωστόσο ένα σημαντικό μειονέκτημα. Καθιστά όλο και πιο δύσκολη την αναζήτηση των απαραίτητων πληροφοριών. Έτσι, αν και η ποσότητα των διαθέσιμων δεδομένων αυξάνεται, η αξία τους τείνει να μειωθεί καθώς η αναζήτηση τους μετατρέπεται σε μια χρονοβόρα διαδικασία, με αποτέλεσμα η εύρεση και χρησιμοποίησή τους να είναι δυσχερής για πολλούς χρήστες και ιδιαίτερα για αυτούς που δεν είναι εξοικειωμένοι με σύνθετες τεχνικές αναζήτησης. Μια προσέγγιση για την αντιμετώπιση της συγκέντρωσης μεγάλου όγκου δεδομένων προτάθηκε με την δημιουργία συστημάτων παραγωγής εξατομικευμένου περιεχομένου στο Διαδίκτυο. Η παραγωγή τέτοιων προτάσεων βασίζεται σε συστήματα εξόρυξης γνώσης από δεδομένα του Παγκόσμιου Ιστού. Η εξόρυξη γνώσης από δεδομένα είναι μία δυναμική τεχνολογία που βοηθάει τους χρήστες να επικεντρωθούν στη σημαντική πληροφορία που βρίσκεται αποθηκευμένη στις βάσεις δεδομένων. Το θέμα της εξόρυξης γνώσης από δεδομένα αποτελεί ένα από τα πιο ενεργά θέματα τόσο της ακαδημαϊκής όσο και της επιχειρηματικής έρευνας και έχει συγκεντρώσει μεγάλο ενδιαφέρον από ερευνητές σε πολλά διαφορετικά πεδία όπως τεχνητή νοημοσύνη, βάσεις δεδομένων, στατιστική, μάρκετινγκ κ.α.. Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην επισκόπηση του τομέα της Εξόρυξης Δεδομένων (data mining), και πιο συγκεκριμένα του Παγκόσμιου Ιστού, επιπροσθέτως στην ανάλυση, σχεδίαση και υλοποίηση εφαρμογής παραγωγής εξατομικευμένου περιεχομένου ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.
Keywords: Εξόρυξη δεδομένων
Παραγωγή προτάσεων
Προσωποποίηση χρηστών
Εξατομικευμένο περιεχόμενο
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MylonasGeorgiosMsc2011.pdf3.93 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons