Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14392
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑναγνωστοπούλου, Δέσποιναel
dc.contributor.authorΔαγδιλέλη, Ιωάνναel
dc.date.accessioned2011-05-24T07:37:09Z-
dc.date.available2011-05-24T07:37:09Z-
dc.date.issued2011en
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14392-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία έχει ως στόχο της να εντοπίσει τις οποιεσδήποτε διακρίσεις σε βάρος των Ευρωπαίων διακινούμενων πολιτών, νομικά ή πραγματικά (de jure ή de facto), άμεσα ή έμμεσα, στον Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτερης Εκπαίδευσης. Η εργασία επικεντρώνεται στη Μεταδευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Ανώτερη Εκπαίδευση). Η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η Επαγγελματική Εκπαίδευση και η Κατάρτιση αποτελούν τη βασική εστία της μελέτης, γιατί η Ανώτερη Εκπαίδευση είναι το εκπαιδευτικό εκείνο επίπεδο στο οποίο υπάρχει η μεγαλύτερη διακίνηση πολιτών και όπου λαμβάνονται τα πιο σημαντικά μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο πρώτο κεφάλαιο θα γίνει μία ανάλυση των υφισταμένων μέτρων της ΕΕ στις τρείς παραμέτρους της εργασίας εστιάζοντας στον τομέα της μάχης κατά των διακρίσεων: Α) Στον «Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτερης Εκπαίδευσης» , δηλαδή στη διαδικασία της Μπολόνια - Μπέργκεν όπου συμμετέχουν 45 ευρωπαϊκές χώρες, οπότε θα αναλυθούν τα σχετικά ψηφίσματα. Β) Στην «Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική», δηλαδή στο σύνολο των μέτρων (νομοθετικών, οικονομικών κλπ) που υιοθετεί η Ευρωπαϊκή Ένωση στον τομέα της Εκπαίδευσης είτε ρητά μετά τη Συνθήκη του Μάαστριχτ είτε έμμεσα με βάση άλλες διατάξεις της Συνθήκης σχετικά με την εναρμόνιση των εθνικών νομοθεσιών. Γ) Στην «ελεύθερη κυκλοφορία των προσώπων», δηλαδή στη νομοθεσία της ΕΕ και τη νομολογία του ΔΕΚ που απορρέουν από τις διατάξεις της Συνθήκης Λειτουργίας της ΕΕ που αφορούν την ελεύθερη κυκλοφορία των Ευρωπαίων πολιτών. Θα αναλυθούν τα μέτρα, προγράμματα και αποφάσεις του ΔΕΚ που αφορούν τις διακρίσεις κυρίως κατά των φοιτητών. Στο δεύτερο κεφάλαιο, η εργασία θα προσδιορίσει μέσα στο καθορισμένο αυτό πλαίσιο, το νόημα των «διακρίσεων», δηλαδή των κριτηρίων εκείνων με τα οποία οι διαβιούντες σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατηγοριοποιούνται με τρόπο άμεσο και έμμεσο και υπόκεινται έτσι σε διακρίσεις που στρέφονται εναντίον τους. Η διερεύνηση των «πολιτικών» της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα συμπεριλάβει τις βασικές νομοθετικές πράξεις και άλλα μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (όπως τα διάφορα Ευρωπαϊκά προγράμματα) τα οποία έχουν επιπτώσεις στο θέμα των διακρίσεων. Τέλος στα συμπεράσματα θα επιδιωχθεί η κριτική προσέγγιση των πολιτικών της ΕΕ που προδιαγράφηκαν παραπάνω και στο μέτρο του δυνατού η διατύπωση ορισμένων προτάσεων.el
dc.format.extent74en
dc.format.extent585680 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΧώρος ανώτατης Ευρωπαϊκής εκπαίδευσηςel
dc.subjectΕυρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτικήel
dc.titleΔιακρίσεις στον Ευρωπαϊκό χώρο ανώτερης εκπαίδευσης και αντιμετώπισή τους από την Ε.Ε. στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής και της ελεύθερης κυκλοφορίας των προσώπων.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίαςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DagdileliIoannaMsc2011.pdf575.86 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons