Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14392
Συγγραφέας: Δαγδιλέλη, Ιωάννα
Τίτλος: Διακρίσεις στον Ευρωπαϊκό χώρο ανώτερης εκπαίδευσης και αντιμετώπισή τους από την Ε.Ε. στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής και της ελεύθερης κυκλοφορίας των προσώπων.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2011
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας
Επόπτης Καθηγητής: Αναγνωστοπούλου, Δέσποινα
Περίληψη: Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο της να εντοπίσει τις οποιεσδήποτε διακρίσεις σε βάρος των Ευρωπαίων διακινούμενων πολιτών, νομικά ή πραγματικά (de jure ή de facto), άμεσα ή έμμεσα, στον Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτερης Εκπαίδευσης. Η εργασία επικεντρώνεται στη Μεταδευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Ανώτερη Εκπαίδευση). Η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η Επαγγελματική Εκπαίδευση και η Κατάρτιση αποτελούν τη βασική εστία της μελέτης, γιατί η Ανώτερη Εκπαίδευση είναι το εκπαιδευτικό εκείνο επίπεδο στο οποίο υπάρχει η μεγαλύτερη διακίνηση πολιτών και όπου λαμβάνονται τα πιο σημαντικά μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στο πρώτο κεφάλαιο θα γίνει μία ανάλυση των υφισταμένων μέτρων της ΕΕ στις τρείς παραμέτρους της εργασίας εστιάζοντας στον τομέα της μάχης κατά των διακρίσεων: Α) Στον «Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτερης Εκπαίδευσης» , δηλαδή στη διαδικασία της Μπολόνια - Μπέργκεν όπου συμμετέχουν 45 ευρωπαϊκές χώρες, οπότε θα αναλυθούν τα σχετικά ψηφίσματα. Β) Στην «Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική», δηλαδή στο σύνολο των μέτρων (νομοθετικών, οικονομικών κλπ) που υιοθετεί η Ευρωπαϊκή Ένωση στον τομέα της Εκπαίδευσης είτε ρητά μετά τη Συνθήκη του Μάαστριχτ είτε έμμεσα με βάση άλλες διατάξεις της Συνθήκης σχετικά με την εναρμόνιση των εθνικών νομοθεσιών. Γ) Στην «ελεύθερη κυκλοφορία των προσώπων», δηλαδή στη νομοθεσία της ΕΕ και τη νομολογία του ΔΕΚ που απορρέουν από τις διατάξεις της Συνθήκης Λειτουργίας της ΕΕ που αφορούν την ελεύθερη κυκλοφορία των Ευρωπαίων πολιτών. Θα αναλυθούν τα μέτρα, προγράμματα και αποφάσεις του ΔΕΚ που αφορούν τις διακρίσεις κυρίως κατά των φοιτητών. Στο δεύτερο κεφάλαιο, η εργασία θα προσδιορίσει μέσα στο καθορισμένο αυτό πλαίσιο, το νόημα των «διακρίσεων», δηλαδή των κριτηρίων εκείνων με τα οποία οι διαβιούντες σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατηγοριοποιούνται με τρόπο άμεσο και έμμεσο και υπόκεινται έτσι σε διακρίσεις που στρέφονται εναντίον τους. Η διερεύνηση των «πολιτικών» της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα συμπεριλάβει τις βασικές νομοθετικές πράξεις και άλλα μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (όπως τα διάφορα Ευρωπαϊκά προγράμματα) τα οποία έχουν επιπτώσεις στο θέμα των διακρίσεων. Τέλος στα συμπεράσματα θα επιδιωχθεί η κριτική προσέγγιση των πολιτικών της ΕΕ που προδιαγράφηκαν παραπάνω και στο μέτρο του δυνατού η διατύπωση ορισμένων προτάσεων.
Λέξεις Κλειδιά: Χώρος ανώτατης Ευρωπαϊκής εκπαίδευσης
Ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
DagdileliIoannaMsc2011.pdf575.86 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons