Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14366
Author: Γαλατσίδα, Στυλιανή
Title: Καινοτόμος επιχειρηματικότητα: η περίπτωση της Ελλάδας.
Date Issued: 2011
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας
Supervisor: Μπιτζένης, Αριστείδης
Abstract: Η καινοτομία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της επιχειρηματικότητας και μπορεί να εφαρμοσθεί σε όλα τα στάδια της. Η ανάπτυξη μιας καινοτόμου ιδέας είναι το κλειδί για την κατάκτηση μεγάλων μεριδίων των αγορών, για τη δημιουργία αξίας, για τη δημιουργία πλούτου, για την αύξηση της ικανοποίησης των πελατών, για την βελτίωση της προσαρμοστικότητας στο επιχειρηματικό περιβάλλον, για την αύξηση της παραγωγικότητας. Βέβαια, για να θεωρηθεί επιτυχημένη η ολοκλήρωση της καινοτομίας στην πράξη και να αποδώσει θετικά αποτελέσματα απαιτείται η τήρηση μιας συντονισμένης και μεθοδευμένης διαδικασίας. Ωστώσο, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις επιχειρήσεων που έρχονται αντιμέτωπες με αρκετά εμπόδια στην ανάπτυξη και υιοθέτηση των καινοτόμων ιδεών τους. Υπάρχει μεγάλος αριθμός εμποδίων τόσο ενδοεπιχειρησιακών όσο και εξωεπιχειρησιακών που λειτουργούν αρνητικά σ’ αυτή την προσπάθεια των επιχειρήσεων. Γι’ αυτό το λόγο απαιτείται για την αντιμετώπιση τους η επέμβαση πρώτα των ίδιων των επιχειρήσεων αλλά και των κρατικών φορέων. Στον ελλαδικό επιχειρηματικό τομέα η ανάπτυξη της καινοτομίας βρίσκει ανταπόκριση και τα αποτελέσματα των επιχειρήσεων που εφάρμοσαν καινοτόμες ιδέες είναι εμφανή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα Ελλήνων επιχειρηματιών είναι ο Γεώργιος Κορρές, με την εταιρεία ΚΟΡΡΕΣ Α.Ε. και ο Στέλιος Χατζηιωάννου, με την εταιρεία EASY JET. Ο Γιώργος Κορρές ανέπτυξε μία δραστηριότητα δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην ποιότητα των προϊόντων του, στις ανάγκες των καταναλωτών και στο συνδυασμό χαμηλών τιμών και ποιότητας. Θέλησε να διαφοροποιήσει την εταιρεία του από τις άλλες του κλάδου εφαρμόζοντας διάφορες καινοτομίες, κυρίως στην παραγωγή των προϊόντών του, χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη φυσικά συστατικά, αλλά και στην προώθηση τους. Με ανάλογο τρόπο κινήθηκε και ο Στέλιος Χατζηιωάννου. Στόχος του ήταν να δημιουργήσει μία αεροπορική εταιρεία διαφορετική από τις άλλες, παρέχοντας εισιτήρια χαμηλού ναύλου. Επικεντρώθηκε στη στρατηγική τήρησης χαμηλού κόστους µε τη µη παροχή επιπρόσθετων υπηρεσιών και τη διατήρηση χαμηλών λειτουργικών εξόδων. Με αυτόν τον τρόπο καταφέρνει να διατηρεί χαµηλές τιµές, οι οποίες είναι ανταγωνιστικές στον κλάδο.
Keywords: Καινοτομία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.
Appears in Collections:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GalatsidaStylianiMsc2011.pdf621.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.