Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14352
Author: Μπαντή, Ασημίνα
Title: Προγράμματα συναισθηματικής ανάπτυξης στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση - Παραδείγματα από την διεθνή και ελληνική πραγματικότητα
Date Issued: 2010
Department: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Διεθνών Ευρωπαϊκών Οικονομικών & Πολιτικών Σπουδών
Supervisor: Πλατσίδου, Μαρία
Abstract: Η παρούσα εργασία έχει ως πρωταρχικό της στόχο να εξετάσει διεξοδικά τις διάφορες επιστημονικές θεωρίες που ασχολούνται με το κατά πόσο η συναισθηματική νοημοσύνη στηρίζει την κοινωνική και συναισθηματική εκμάθηση καθώς και με το πώς η συναισθηματική νοημοσύνη σχετίζεται με την ακαδημαϊκή επιτυχία στο σχολείο και ειδικότερα στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν μέσω της μελέτης που ακολουθεί αποδεικνύουν ότι αν οι μαθητές διδαχτούν μέσω κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων το πώς να ελέγχουν, αλλά και να χειρίζονται τα συναισθήματά τους με τρόπο τέτοιο ώστε να πλουτίσουν τη μάθηση αλλά και να αναπτύξουν την κοινωνική συναλλαγή τους και το πώς να αντιλαμβάνονται τα συναισθήματα των άλλων, τότε έχουν περισσότερες πιθανότητες να επιτύχουν στη ζωή τους. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές επιτυγχάνουν, τόσο ακαδημαϊκά όσο και επαγγελματικά, και το σημαντικότερο από όλα στην προσωπική τους ζωή. Επομένως, τα προγράμματα κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης στα σχολεία μπορούν να αυξήσουν την ακαδημαϊκή επιτυχία και να μειώσουν την αντικοινωνική συμπεριφορά. Σημαντικό στοιχείο για την ανάπτυξη ενός συναισθηματικά νοήμονος μαθητή αποτελεί το περιβάλλον, όπου αυτός διδάσκεται να μπορεί να προσαρμόζεται και να μεταμορφώνεται, καθώς και να είναι ανοιχτό στις αρχές της θεωρίας της συναισθηματικής νοημοσύνης. Επιπλέον, ο εκάστοτε εκπαιδευτικός, ο οποίος αναλαμβάνει την εκτέλεση του προγράμματος θα πρέπει να είναι σε θέση να συνειδητοποιεί τους τρόπους της προσέγγισης της θεωρίας και να ενσωματώνει τις κύριες αρχές της στις μεθόδους διδασκαλίας. Για όλους τους παραπάνω λόγους, το να εφαρμόζονται προγράμματα της συναισθηματικής ανάπτυξης στα σχολεία φαίνεται να είναι πραγματικά πολύ σημαντικό, αλλά και επίκαιρο όσο ποτέ. Λέξεις – κλειδιά: Προγράμματα ανάπτυξης συναισθηματικής νοημοσύνης, εκπαιδευτικές πολιτικές, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σχολική επιτυχία, αξιολόγηση προγραμμάτων, κοινωνική και συναισθηματική αγωγή
Keywords: Συναισθηματική ανάπτυξη
Προγράμματα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010.
Appears in Collections:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας Εκπαίδευσης και Πολιτισμού(M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BantiAsiminaMsc2010.pdf676.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.