Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14324
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜανιτσάρης, Αθανάσιοςel
dc.contributor.authorΦώταρης, Παναγιώτηςel
dc.date.accessioned2011-04-06T08:36:02Z-
dc.date.available2011-04-06T08:36:02Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14324-
dc.descriptionΗ βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή.el
dc.descriptionΔιατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.el
dc.descriptionΠεριλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 221-248).el
dc.description023/2011el
dc.description.abstractΒασικός στόχος της παρούσας διατριβής είναι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός μεθοδολογικού και αρχιτεκτονικού πλαισίου για την ενσωμάτωση ενός εργαλείου ανάλυσης βασισμένου στη Θεωρία Απόκρισης Ερωτήματος (Item Response Theory - IRT) σε ένα σύστημα ηλεκτρονικής μάθησης, αποσκοπώντας στη διασφάλιση της υψηλής ποιότητας των τεστ αυτοαξιολόγησης και την αποτελεσματική επαναχρησιμοποίηση των καταλληλότερων από τις ερωτήσεις τους. Συγκεκριμένα, περιγράφεται μια εύχρηστη μεθοδολογία ερμηνείας και αξιοποίησης των αποτελεσμάτων της ανάλυσης IRT από τον εκάστοτε δημιουργό πολυμεσικού μαθησιακού υλικού, ανεξαρτήτως του επιπέδου γνώσεων στατιστικής που κατέχει. Η μεθοδολογία αυτή εφαρμόζεται στο αναβαθμισμένο σύστημα ηλεκτρονικής μάθησης και δοκιμάζεται με επιτυχία σε πραγματικές συνθήκες, αναδεικνύοντας προβληματικές ερωτήσεις η αφαίρεση των οποίων βελτίωνε; το εκάστοτε τεστ. Με σκοπό την εκτίμηση αξιοπιστίας των προαναφερθέντων αποτελεσμάτων, ορίζονται τέσσερις στατιστικοί δείκτες εκτίμησης ποιότητας που υπολογίζονται σε πλήθος συνδυασμών μεγέθους τεστ, κατανομής ικανοτήτων και αριθμού εξεταζομένων. Οι προκύπτουσες τιμές είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές, καθώς αποδεικνύουν ότι η προτεινόμενη μεθοδολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά ακόμα και σε συνθήκες ακαδημαϊκών μαθημάτων με μικρό δείγμα εξεταζομένων.el
dc.description.abstractThe scope of this thesis is to provide a methodological and architectural framework which embeds in a Learning Management System (LMS) a user-friendly analysis tool based in Item Response Theory (IRT) in order to maintain a high level of quality in the self-assessment tests and help test developers decide whether a test item can be reused as is, should be revised before reuse or should be taken out of the active stem pool. Additionally, it introduces a comprehensible way to present IRT analysis results without delving into unnecessary details. Instead of memorizing numerous commands and scenarios from technical manuals, test developers can easily detect problematic questions from the familiar user interface of a LMS. Finally, this thesis uses introduces four quality indices as a means to evaluate the accuracy of the IRT analysis and provide test developers with a success rate of detecting potentially flawed items, thus proving that when used appropriately by a LMS, IRT can improve the assessment quality, increase the efficiency of the testing process, and provide in-depth descriptions of item and test properties.en
dc.format.extent308 σ.el
dc.format.extent5977341 bytes-
dc.format.extent233926 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών.-
dc.subjectΗλεκτρονική μάθησηel
dc.subjectΕξ αποστάσεως εκπαίδευσηel
dc.subjectΑξιολόγηση μάθησηςel
dc.subjectΘεωρία απόκρισης ερωτήματοςel
dc.subjectΣύστημα διαχείρισης μάθησηςel
dc.subjectΕπαναχρησιμοποίηση πολυμεσικού μαθησιακού υλικούel
dc.subjectΤεστ αυτοαξιολόγησηςel
dc.subjectΨυχομετρίαel
dc.subjectE-learningen
dc.subjectDistance learningen
dc.subjectLearning assessmenten
dc.subjectItem response theoryen
dc.subjectLearning management systemen
dc.subjectSelf-assessment testen
dc.subjectPsychometricsen
dc.subjectComputer aided assessmenten
dc.titleΑξιολόγηση πολυμεσικού μαθησιακού υλικού με εφαρμογή της θεωρίας απόκρισης ερωτήματος (IRT) σε συστήματα ηλεκτρονικής μάθησηςel
dc.title.alternativeIRT-based evaluation of learning material in e-learning systemsen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.committeememberΚάτος, Αναστάσιος Β.el
dc.contributor.committeememberΠαπαρρίζος, Κωνσταντίνοςel
dc.contributor.committeememberΜαυρίδης, Ιωάννηςel
dc.contributor.committeememberΓεωργιάδης, Χρήστοςel
dc.contributor.committeememberΣατρατζέμη, Μαρία Αικατερίνηel
dc.contributor.committeememberΜπούσιου-Μακρίδου, Δέσποιναel
dc.contributor.departmentΤμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (ΔΔ)el
Appears in Collections:Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (Δ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Photaris_license.pdfΔήλωση αποδέσμευσης (Ελεγχόμενη πρόσβαση)228.44 kBAdobe PDFView/Open
Photaris_Phd2011.pdf5.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.