Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14320
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Οκαλίδου, Αρετή | - |
dc.contributor.advisor | Καρτασίδου, Λευκοθέα | - |
dc.contributor.author | Τροκάνα, Αρίστη | - |
dc.date.accessioned | 2011-03-29T06:39:42Z | - |
dc.date.available | 2011-03-29T06:39:42Z | - |
dc.date.issued | 2011 | en |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14320 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011. | en |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή καλείται να ασχοληθεί με τη συσχέτιση της φωνολογικής ενημερότητας και της μουσικής ακουστικότητας σε Ελληνόπουλα προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Σε μια γλώσσα, όπως είναι η ελληνική, όπου υπάρχει σχεδόν απόλυτα σταθερή αντιστοιχία γραφημάτων και φωνημάτων, η συγκεκριμένη εργασία προσπαθεί να ερευνήσει αν τα παιδιά που έχουν υψηλό βαθμό φωνολογικής ενημερότητας, πετυχαίνουν και σε δραστηριότητες μουσικής ακουστικότητας και το αντίστροφο. Στη διεξαγωγή της έρευνας συμμετείχαν 49 παιδιά: νηπιαγωγείου (Ν=33) και Α΄ Δημοτικού (Ν=16) μετά από έναν ανιχνευτικό έλεγχο ακοής. Τα εργαλεία συλλογής δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν ήταν (α) το ΜέταΦΩΝ τεστ (2007) του Πανελλήνιου Συλλόγου Λογοπεδικών και (β) το τεστ «Στοιχειώδεις μετρήσεις μουσικής ακουστικότητας» του Gordon (Στάμου, Schmidt & Humphreys, 2006). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι για τα παιδιά του δείγματος, η ηλικία και όχι το φύλο αποδείχτηκε ως στατιστικά σημαντικός παράγοντας επίδρασης για τις επιδόσεις των παιδιών στα δύο τεστ. Πέραν τούτου, το κύριο πόρισμα της μελέτης είναι η συσχέτιση της φωνολογικής ενημερότητας και της μουσικής ακουστικότητας. Πιο συγκεκριμένα, παρατηρείται μια αμφίδρομη σχέση μεταξύ της τονικής μουσικής ακουστικότητας και της φωνολογικής ενημερότητας, ενώ μικρότερη φαίνεται να είναι η συμβολή της ρυθμικής μουσικής ακουστικότητας στη φωνολογική ενημερότητα των παιδιών. Η στενή σχέση της τονικής μουσικής ακουστικότητας και της φωνολογικής ενημερότητας είναι πιθανόν να ερμηνεύεται από τη γενικότερη ικανότητα των παιδιών να διακρίνουν και να χειρίζονται τους ήχους, οι οποίοι αποτελούνται από διάφορες συχνότητες, καθώς και από τους κοινούς ακουστικούς μηχανισμούς που απαιτούν οι δύο δεξιότητες. | en |
dc.format.extent | 101 | en |
dc.format.extent | 736793 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών | - |
dc.subject | Φωνολογική ενημερότητα | en |
dc.subject | Μουσική ακουστικότητα | en |
dc.subject | ΜέταΦΩΝ τεστ | en |
dc.subject | Στοιχειώδεις μετρήσεις μουσικής ακουστικότητας | en |
dc.title | Συσχέτιση της φωνολογικής ενημερότητας και της μουσικής ακουστικότητας σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας | en |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής | en |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TrokanaAristiMsc2011.pdf.pdf | 719.52 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License