Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14299
Author: Περαντώνης, Ιωάννης
Title: Κλάδος τηλεπικοινωνιών: ανάλυση περιβάλλοντος στην Ελλάδα
Date Issued: 2011
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Ανδρονικίδης, Ανδρέας
Abstract: Ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών διαδραματίζει αναμφισβήτητα έναν από τους πιο σημαντικούς ρόλους σε ότι αφορά την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε εθνικό επίπεδο. Τα δίκτυα τόσο της σταθερής όσο και κινητής τηλεφωνίας δεν περιορίζονται πλέον στη μεταφορά φωνητικών δεδομένων, αλλά καλύπτουν ένα ευρύτερο φάσμα δεδομένων / πληροφοριών. Η σταθερή τηλεφωνία χαρακτηρίζεται ως βασικό αγαθό και σε πολλές έρευνες η αναλογία σταθερών τηλεφωνικών συνδέσεων ανά 1.000 κατοίκους αποτελεί μέτρο σύγκρισης οικονομικής και κοινωνικής ευμάρειας ανάμεσα σε διάφορα κράτη ή περιοχές. Στον αντίποδα, όταν το 1992 η κινητή τηλεφωνία έκανε τα πρώτα της βήματα στην ελληνική αγορά, αποτελούσε ένα «αγαθό πολυτελείας», μια υπηρεσία για λίγους. Με την πάροδο του χρόνου όμως εξελίχθηκε σε ευρέως διαδεδομένο καταναλωτικό «προϊόν» με στοιχεία βασικού αγαθού. Η κινητή τηλεφωνία δημιούργησε την «ανάγκη» για τη συγκεκριμένη υπηρεσία μια ανάγκη, που δεν προϋπήρχε, όμως μέσα σε μια περίπου δεκαετία η διείσδυση έφτασε στο 100% του ελληνικού πληθυσμού. Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να αναλυθεί ο συγκεκριμένος κλάδος των τηλεπικοινωνιών τόσο στον ελληνικό όσο και στον ευρύτερο χώρο των Βαλκανίων. Η μεθοδολογία που θα ακολουθηθεί είναι αυτή της ανάλυσης περιβάλλοντος του συγκεκριμένου κλάδου : • Ανάλυση της παρούσας κατάστασης • Ανάλυση της ελκυστικότητας του κλάδου • Ανάλυση των ανταγωνιστών • Ανάλυση των καταναλωτών Στη συνέχεια θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε – αναλύσουμε: • τα προβλήματα του κλάδου (Αγορά & Επιχείρηση) • τις ευκαιρίες (νέες αγορές, νέα ή τροποποιημένα προιόντα) • τους τωρινούς & τους μελλοντικούς στόχους πωλήσεων, κέρδους, μεριδίου αγοράς, αγοράς – στόχων • την επιλογή συγκεκριμένης στρατηγικής marketing • τα οικονομικά στοιχεία (προϋπολογισμούς, υπολογισμούς για κόστη – έσοδα – κέρδη). Στη συνέχεια θα δοθεί μια σύντομη περιγραφή των κεφαλαίων που θα ακολουθήσουν. Κεφάλαιο πρώτο: σύντομη αναφορά στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών και στην παρούσα κατάσταση στο συγκεκριμένο κλάδο. Κεφάλαιο δεύτερο: σύντομη αλλά περιεκτική ανάλυση των μεγαλύτερων εταιρειών στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, για τη σταθερή και για την κινητή τηλεφωνία. Η ανάλυση αυτή θα αφορά την παρούσα κατάσταση των μεγαλύτερων εταιρειών τόσο στον Ελλαδικό χώρο όσο και στον ευρύτερο χώρο των Βαλκανίων. Κεφάλαιο τρίτο: ανάλυση της ελκυστικότητας του κλάδου, των ανταγωνιστών αλλά και των καταναλωτών. Θα εντοπίσουμε τα προβλήματα του κλάδου, τις ευκαιρίες (νέες αγορές, νέα ή τροποποιημένα προϊόντα), τωρινούς & μελλοντικούς στόχους πωλήσεων, κέρδους, μεριδίου αγοράς και την επιλογή συγκεκριμένης στρατηγικής marketing με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κάθε μιας. Κεφάλαιο τέταρτο: συζήτηση των αποτελεσμάτων, που θα προκύψουν από όλη την παραπάνω ανάλυση. Κεφάλαιο πέμπτο: παρουσίαση των συμπερασμάτων, που βγήκαν από την όλη ανάλυση του συγκεκριμένου κλάδου, καθώς επίσης και των όποιων προτάσεων του συγγραφέα. Στο παράρτημα περιλαμβάνονται κείμενα σχετικά με τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, που ίσως φανούν χρήσιμα στον όποιο αναγνώστη (δομή κλάδου – λειτουργία δικτύου κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, δείκτες ποιότητας του κλάδου, κλπ). Τέλος παρατίθεται συνολικά η βιβλιογραφία, που χρησιμοποιήθηκε για τη συγκεκριμένη διατριβή.
Keywords: Τηλεπικοινωνίες
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PerantonisIoannisMsc2011.pdf4.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.