Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14278
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧατζηδημητρίου, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΔισερή, Μαρίαel
dc.date.accessioned2011-03-08T08:14:37Z-
dc.date.available2011-03-08T08:14:37Z-
dc.date.issued2011el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14278en
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.el
dc.description.abstractΗ Ελβετία δεν ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά είναι η πιο Ευρωπαϊκή από όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες. Αυτό εξηγείται, από το γεγονός ότι ενώνει τρεις μεγάλες πολιτισμικές περιοχές της Ευρώπης δηλαδή, της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας. Εντός των συνόρων της χώρας, οι κάτοικοί της ομιλούν τέσσερις επίσημες ξένες γλώσσες: τη Γερμανική, τη Γαλλική, την Ιταλική και τη Ρομανσκική (Raeto – Romanic). Τα αγγλικά συχνά θεωρούνται ως η 5η εθνική γλώσσα δεδομένου ότι, γενικά, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι κατά μήκος της χώρας που τα ομιλούν καλά. Επειδή η Ελβετία, επί παρελθόντων ετών, περικλείεται από μεγάλους και ισχυρούς γείτονες, έχει αναπτύξει μία εθνική ανεξαρτησία και νοοτροπία, που κυρίως οριοθετείται προς τις Άλπεις αποτελώντας μία πολιτιστική και αστική περιοχή. Με αυτά τα δεδομένα, η Ελβετία αναπτύσσεται μέσω διευρυμένων, σύγχρονων μοντέλων ζωής και υπαίθριων αλπικών παραδόσεων, μεταξύ υπερσύγχρονων διεθνοποιημένων μοντέλων διοίκησης της μεταβιομηχανικής κοινωνίας και μορφών άμεσης Δημοκρατίας. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να θεωρείται η Ελβετία ως μία από τις πιο υψηλά αναπτυγμένες χώρες του κόσμου, που σε οικονομικούς όρους χαίρει βαθμού υπόληψης μεγαλύτερου του γεωγραφικού μεγέθους της, ενώ σε πολιτικά κινείται πολύ προσεκτικά σε διεθνές επίπεδο. Στην Ελβετία «το μικρό είναι ωραίο /small is beautiful» αποτελεί τόσο έκφραση όσο και ένας είδος προστατευτισμού. Όλα τα παραπάνω έχουν μετατρέψει τους Ελβετούς σε απαιτητικούς καταναλωτές. Λόγω της μικρής και ανοιχτής οικονομίας της χώρας, τα τοπικά προϊόντα της βρίσκονταν πάντοτε σε ανταγωνισμό με τα αντίστοιχα των γειτόνων της. Η ζήτηση για ποιότητα και «φυσικό (natural)» προϊόν αυξήθηκε σημαντικά αποτελώντας προτεραιότητα στις επιλογές των Ελβετών. Επίσης, η ευμάρεια των κατοίκων της χώρας ευνόησε την αγάπη τους για τα ταξίδια και την επακόλουθη γνωριμία τους με νέα προϊόντα που τελικά, τα επιζητούν επιστρέφοντας στη χώρα τους. Ο πολυ-πολιτισμικός και ποικίλος περιφερειακός χαρακτήρας της χώρας σε συνδυασμό με τις τέσσερις εποχές διαμηνύουν τις ασταμάτητες αλλαγές των προσδοκιών και προτιμήσεων των καταναλωτών, οι οποίες τιθασεύονται επιτυχώς με εμπειρία και ακριβή προσαρμογή στην εναλλασσόμενη συμπεριφορά των καταναλωτών. Με τη βελτίωση λοιπόν της ποιότητας ζωής τους, οι Ελβετοί καταναλωτές προσάρμοσαν και τις καταναλωτικές προτιμήσεις τους. Έτσι, τρόφιμα με δυνητικά αποδεδειγμένα οφέλη για τον οργανισμό – όπως τα προτεινόμενα ελληνικά – και υψηλή ποιότητα που συνοδεύεται από διεθνή αποδεκτά πιστοποιητικά αποτελούν το διαβατήριο, μαζί με μια ανταγωνιστική εμφάνιση και μελετημένη τιμή, για την επιτυχία και εδραίωση στη συνείδηση των Ελβετών καταναλωτών. Επίσης, υψηλή ζήτηση απολαμβάνουν κι όλα τα παραγόμενα με παραδοσιακές μη συμβατικές καλλιέργειες αγροτικά προϊόντα που σέβονται τη φύση, και την υγεία του ανθρώπου, για αυτό και τα οικολογικά τρόφιμα χαίρουν ιδιαίτερης εκτίμησης από τους Ελβετούς καταναλωτές που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν και κάτι παραπάνω για να τα αποκτήσουν. Συνεπώς, η επιτυχή προώθηση – μέσω εξαγωγικών δραστηριοτήτων – των ενδεικνυόμενων ελληνικών τροφίμων είναι δυνατή και η συγκεκριμένη εργασία προσδοκά να προσφέρει στους αναγνώστες της και σε όποιον ενδιαφέρεται να προωθήσει κάποια από αυτά τα προϊόντα στην Ελβετία, σημαντική βοήθεια και πληροφόρηση για την επιτυχή έκβαση αυτής της προσπάθειας. Μελετώντας κανείς την παρούσα εργασία δύναται να αποκομίσει στοιχεία για τη χωροταξία / γεωγραφία της χώρας, τον πληθυσμό, τις κοινωνικές συνήθειες και ήθη των Ελβετών, τη δομή της κοινωνίας, το πολιτικό περιβάλλον, την επιχειρηματική κουλτούρα, την εξαγωγική κατάσταση της χώρας, τις εμπορικές σχέσεις με Ελλάδα και Ε.Ε., τις υποδομές της χώρας, το χρηματοπιστωτικό της περιβάλλον, την παροχή πληροφοριών από εμπορικούς οδηγούς για ανάπτυξη εξαγωγικών δραστηριοτήτων στην Ελβετία από επιχειρήσεις των Η.Π.Α. και της Μ. Βρετανίας και πολλές άλλες χρήσιμες πληροφορίες, ολοκληρώνοντας με προτάσεις για την επιτυχή προώθηση / προβολή των εν λόγω προϊόντων στην αγορά της Ελβετίας.el
dc.format.extent127el
dc.format.extent1086315 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΠροώθησηel
dc.subjectΕξαγωγέςel
dc.subjectΤρόφιμαel
dc.subjectΕλβετίαel
dc.titleΠροώθηση εξαγωγών ελληνικών τροφίμων ιδιαίτερης αξίας στην αγορά της Ελβετίας.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DiseriMariaMsc2011.pdf1.06 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons