Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14251
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧατζηδημητρίου, Ιωάννης-
dc.contributor.authorΓκιάτος, Ιωάννης-
dc.date.accessioned2011-03-01T07:24:08Z-
dc.date.available2011-03-01T07:24:08Z-
dc.date.issued2011en
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14251-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.en
dc.description.abstractΠαρόλο που η ανάπτυξη διεθνούς δραστηριότητας είναι πλέον κοινή πρακτική των επιχειρήσεων, στην Ελλάδα σχετικά λίγες επιχειρήσεις έχουν έντονα διεθνοποιημένη στρατηγική. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να εξαγάγει συμπεράσματα σχετικά με την πορεία και τη στρατηγική διεθνοποίησης της παραγωγής ορισμένων ελληνικών μεταποιητικών εταιριών. Η μέθοδος που ακολουθείται για την εξαγωγή συμπερασμάτων είναι η μελέτη περιπτώσεων (Case Studies). Πιο συγκεκριμένα επιλέχτηκαν ελληνικές εταιρίες του κλάδου της μεταποίησης, με σημαντική διεθνή παρουσία και η πορεία επέκτασής τους αναλύθηκε βάσει υποθέσεων που βασίστηκαν στο μοντέλο διεθνοποίησης της Ουψάλας. Οι εταιρίες που εξετάστηκαν ήταν η Chipita International, ο όμιλος ΤΙΤΑΝ και η Αλουμύλ Μυλωνάς-Βιομηχανία Αλουμινίου Α.Ε. (Alumil). Τα ευρήματα δείχνουν μια διαφορετική πορεία διεθνοποίησης της κάθε εταιρίας που οφείλεται τόσο στην ιστορία της όσο και στον κλάδο που δραστηριοποιείται και τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν. Ωστόσο και στις τρεις περιπτώσεις παρατηρούμε ότι οι στρατηγικές επιλογές των εταιριών καθοδηγούνται από τις πιέσεις του ανταγωνισμού, από το παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον και τη σημαντική παρουσία των αναπτυσσόμενων αγορών. Στο πρώτο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας γίνεται μια εισαγωγή στη διεθνοποίηση των επιχειρήσεων ως συνέπεια ενός έντονα παγκοσμιοποιημένου και ευμετάβλητου περιβάλλοντος. Συγχρόνως, γίνεται μια εισαγωγική παρουσίαση του διεθνούς χαρακτήρα των ελληνικών μεταποιητικών επιχειρήσεων. Το δεύτερο κεφάλαιο περιλαμβάνει το θεωρητικό υπόβαθρο της διεθνοποίησης της παραγωγής και σε αυτό αναλύονται σημαντικές θεωρίες για τους λόγους, την πορεία και τις συνέπειες της διεθνοποίησης. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζονται κάποια βασικά χαρακτηριστικά της μεταποιητικής βιομηχανίας στην Ελλάδα, καθώς και το μοντέλο διεθνοποίησης της Ουψάλας και οι θεωρητικές υποθέσεις πάνω στις οποίες θα αναπτυχθεί η έρευνά μας, ώστε να διαπιστωθεί αν το μοντέλο διεθνοποίησης της Ουψάλας έχει εφαρμογή στις ελληνικές μεταποιητικές επιχειρήσεις. Στα κεφάλαια τέσσερα, πέντε και έξι παρουσιάζονται ως μελέτες περιπτώσεων, οι πορείες διεθνοποίησης των επιχειρήσεων Chipita, ΤΙΤΑΝ και Alumil. Αφού καθοριστούν τα σημαντικά σημεία για την πορεία διεθνοποίησής τους εξετάζουμε αν οι υποθέσεις του μοντέλου διεθνοποίησης της Ουψάλας έχουν εφαρμογή. Τέλος στο κεφάλαιο επτά ακολουθεί μια συγκεντρωτική παρουσίαση των ευρημάτων και τα συμπεράσματα της έρευνας.en
dc.format.extent70en
dc.format.extent616134 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών-
dc.subjectΜοντέλο της ουψάλαςen
dc.subjectΠαραγωγή στην αλλοδαπήen
dc.titleΛόγοι, στόχοι και οφέλη της εγκατάστασης παραγωγής στην αλλοδαπή: Η περίπτωση των ελληνικών μεταποιητικών επιχειρήσεωνen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνen
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Παραγωγή στην αλλοδαπή - Ιωάννης Γκιάτος.pdf601.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.