Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14251
Συγγραφέας: Γκιάτος, Ιωάννης
Τίτλος: Λόγοι, στόχοι και οφέλη της εγκατάστασης παραγωγής στην αλλοδαπή: Η περίπτωση των ελληνικών μεταποιητικών επιχειρήσεων
Ημερομηνία Έκδοσης: 2011
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Χατζηδημητρίου, Ιωάννης
Περίληψη: Παρόλο που η ανάπτυξη διεθνούς δραστηριότητας είναι πλέον κοινή πρακτική των επιχειρήσεων, στην Ελλάδα σχετικά λίγες επιχειρήσεις έχουν έντονα διεθνοποιημένη στρατηγική. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να εξαγάγει συμπεράσματα σχετικά με την πορεία και τη στρατηγική διεθνοποίησης της παραγωγής ορισμένων ελληνικών μεταποιητικών εταιριών. Η μέθοδος που ακολουθείται για την εξαγωγή συμπερασμάτων είναι η μελέτη περιπτώσεων (Case Studies). Πιο συγκεκριμένα επιλέχτηκαν ελληνικές εταιρίες του κλάδου της μεταποίησης, με σημαντική διεθνή παρουσία και η πορεία επέκτασής τους αναλύθηκε βάσει υποθέσεων που βασίστηκαν στο μοντέλο διεθνοποίησης της Ουψάλας. Οι εταιρίες που εξετάστηκαν ήταν η Chipita International, ο όμιλος ΤΙΤΑΝ και η Αλουμύλ Μυλωνάς-Βιομηχανία Αλουμινίου Α.Ε. (Alumil). Τα ευρήματα δείχνουν μια διαφορετική πορεία διεθνοποίησης της κάθε εταιρίας που οφείλεται τόσο στην ιστορία της όσο και στον κλάδο που δραστηριοποιείται και τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν. Ωστόσο και στις τρεις περιπτώσεις παρατηρούμε ότι οι στρατηγικές επιλογές των εταιριών καθοδηγούνται από τις πιέσεις του ανταγωνισμού, από το παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον και τη σημαντική παρουσία των αναπτυσσόμενων αγορών. Στο πρώτο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας γίνεται μια εισαγωγή στη διεθνοποίηση των επιχειρήσεων ως συνέπεια ενός έντονα παγκοσμιοποιημένου και ευμετάβλητου περιβάλλοντος. Συγχρόνως, γίνεται μια εισαγωγική παρουσίαση του διεθνούς χαρακτήρα των ελληνικών μεταποιητικών επιχειρήσεων. Το δεύτερο κεφάλαιο περιλαμβάνει το θεωρητικό υπόβαθρο της διεθνοποίησης της παραγωγής και σε αυτό αναλύονται σημαντικές θεωρίες για τους λόγους, την πορεία και τις συνέπειες της διεθνοποίησης. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζονται κάποια βασικά χαρακτηριστικά της μεταποιητικής βιομηχανίας στην Ελλάδα, καθώς και το μοντέλο διεθνοποίησης της Ουψάλας και οι θεωρητικές υποθέσεις πάνω στις οποίες θα αναπτυχθεί η έρευνά μας, ώστε να διαπιστωθεί αν το μοντέλο διεθνοποίησης της Ουψάλας έχει εφαρμογή στις ελληνικές μεταποιητικές επιχειρήσεις. Στα κεφάλαια τέσσερα, πέντε και έξι παρουσιάζονται ως μελέτες περιπτώσεων, οι πορείες διεθνοποίησης των επιχειρήσεων Chipita, ΤΙΤΑΝ και Alumil. Αφού καθοριστούν τα σημαντικά σημεία για την πορεία διεθνοποίησής τους εξετάζουμε αν οι υποθέσεις του μοντέλου διεθνοποίησης της Ουψάλας έχουν εφαρμογή. Τέλος στο κεφάλαιο επτά ακολουθεί μια συγκεντρωτική παρουσίαση των ευρημάτων και τα συμπεράσματα της έρευνας.
Λέξεις Κλειδιά: Μοντέλο της ουψάλας
Παραγωγή στην αλλοδαπή
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Παραγωγή στην αλλοδαπή - Ιωάννης Γκιάτος.pdf601.69 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.