Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14249
Author: Μπουγιουκλής, Ιωάννης
Title: Εφαρμογή των αρχών της διοίκησης ολικής ποιότητας και του μοντέλου επιχειρηματικής αριστείας EFQM Business Excellence Model στη βιομηχανία: Η περίπτωση των βαφείων της Alumil
Date Issued: 2011
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Γκοτζαμάνη, Αικατερίνη
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική μεταπτυχιακή εργασία με βάση τη βιβλιογραφική ανασκόπηση αναλύθηκαν οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιτυχία, αλλά και την αποτυχία, της εφαρμογής των αρχών της Ολικής Ποιότητας στη Βιομηχανία. Οι παράμετροι που εξασφαλίζουν την επιτυχία της εφαρμογής συνοψίζονται στο Στρατηγικό Σχεδιασμό, στην Ηγεσία Ποιότητας, στην Εστίαση στον πελάτη και στην Ικανοποίηση του Πελάτη, στην Ποιοτική Πληροφόρηση και Ανάλυση, στην Ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού, στη Διοίκηση Ποιότητας των Προμηθευτών, στην Ανάπτυξη και Ενίσχυση και στη δημιουργία Οργανισμών Συνεχούς Μάθησης. Από την άλλη οι παράγοντες που μπορεί να οδηγήσουν σε αποτυχία της εφαρμογής των αρχών της Ολικής Ποιότητας είναι οι Αντιθέσεις στη Φιλοσοφία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, η υποτίμηση της σημαντικότητας του ρόλου του Ανθρώπινου Δυναμικού, τα Λάθη στο Σχεδιασμό, η Μη Συμμετοχή της Διοίκησης και η Έλλειψη Συνοχής και Συνεργασίας. Επίσης, το πρακτικό μέρος της εργασία αφορούσε την αυτοαξιολόγηση των Βαφείων της ALUMIL Βαφείων με βάση το μοντέλο EFQM Business Excellence Matrix. H συνολική βαθμολογία της αναλυτικής αυτοαξιολόγησης ανέρχεται στις 371 μονάδες, με μέγιστο τις 600 μονάδες (62%). Η απόδοση χαρακτηρίζεται οριακά θετική, γεγονός το οποίο καταδεικνύει έντονη την ανάγκη για το σχεδιασμό και την εφαρμογή βελτιώσεων σε όλους τους τομείς. Συνοψίζοντας τα αποτελέσματα της αυτοαξιολόγησης μπορεί να ειπωθεί ότι τα δυνατά σημεία για τα Βαφεία προέρχονται από τις Διαδικασίες και τα Αποτελέσματα που σχετίζονται με το Ανθρώπινο δυναμικό, τις Πρακτικές Συνεργασίας με τους Προμηθευτές και τις Συστηματικές Μεθόδους Διαχείρισης των Πόρων. Επιπλέον, οι υπάρχουσες Μέθοδοι Προώθησης της Στρατηγικής του Οργανισμού και τα Αποτελέσματα που επιτυγχάνονται αναφορικά με την Κοινωνία βρίσκονται σε σχετικά θετικό επίπεδο, ενώ οι Κρίσιμοι Δείκτες Απόδοσης των Βαφείων (Key Performance Result) αξιολογούνται θετικά μόνο για το τελευταίο εξάμηνο. Αντίθετα, οι Πρακτικές και τα αντίστοιχα Αποτελέσματα που αφορούν τους Πελάτες, οι Διαδικασίες Ενίσχυσης του Ηγετικού Προφίλ, η σημαντική Έλλειψη Καταγεγραμμένων Στόχων (targets) σε αρκετούς δείκτες και φυσικά η απουσία Ανταγωνιστικών Δεικτών (benchmarking) αποτελούν τις σημαντικότερες αδυναμίες των Βαφείων.
Keywords: Διοίκηση ολικής ποιότητας
Ευρωπαϊκό μοντέλο επιχειρηματικής αριστείας
Αυτοαξιολόγηση
Βιομηχανία
Alumil
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MpougiouklisIoannisMsc2011.pdf2.07 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons