Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14241
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑνδρονικίδης, Ανδρέας-
dc.contributor.authorΤσιτσίλογλου, Μαρία-
dc.date.accessioned2011-02-28T09:53:34Z-
dc.date.available2011-02-28T09:53:34Z-
dc.date.issued2011en
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14241-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.en
dc.description.abstractΗ ανταγωνιστικότητα των προορισμών αποτελεί καίριο στοιχείο στη σύγχρονη τουριστική αγορά. Πολλές μελέτες τονίζουν ότι οι τουρίστες και οι ανάγκες τους αποτελούν την κινητήρια δύναμη που επηρεάζει τον ανταγωνισμό και την ανταγωνιστικότητα των τουριστικών προορισμών. Πλέον οι τουριστικοί προορισμοί ανταγωνίζονται δίνοντας έμφαση στην ποιότητα της τουριστικής εμπειρίας που προσφέρουν. Γνωρίζοντας τα μακροχρόνια οφέλη που δημιουργούνται από την υψηλή ικανοποίηση των τουριστών, οι φορείς διαχείρισης των προορισμών υιοθετούν ολιστικές φιλοσοφίες στις στρατηγικές Μάρκετινγκ που υλοποιούν. Ένα από τα πιο σημαντικά στρατηγικά εργαλεία του Μάρκετινγκ των προορισμών, αποτελεί ο σχεδιασμός και η διαχείριση της εμπορικής ταυτότητας (branding). Η εικόνα ενός προορισμού, η επίγνωση των τουριστών για αυτόν και η αντιλαμβανόμενη ποιότητα του προορισμού, ως συστατικά στοιχεία της στρατηγικής branding που εφαρμόζει ένας τουριστικός προορισμός, καθορίζουν την εξωστρέφειά του, την ικανότητα του να επικοινωνεί τα μηνύματα που επιθυμεί και επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό τόσο τις προθέσεις των τουριστών όσο και τις αντιλήψεις τους για την ανταγωνιστικότητά του. Σκοπός τις διπλωματικής εργασίας είναι να εξετάσει τις επιδράσεις της ποιότητας της τουριστικής εμπειρίας και του branding των προορισμών στις αντιλήψεις των τουριστών για την ανταγωνιστικότητά του. Μέσα από έρευνα που έγινε με δομημένο ερωτηματολόγιο, έγινε προσπάθεια να εντοπιστούν οι παράγοντές που διαμορφώνουν τις αντιλήψεις των τουριστών για το τι σημαίνει ανταγωνιστικός προορισμός. Το μοντέλο δομικών εξισώσεων που προτείνεται εξετάζει πέντε ερευνητικά ερωτήματα μέσα από εννέα ερευνητικές υποθέσεις. Το δείγμα του πληθυσμού της έρευνας αφορούσε 147 μεταπτυχιακούς φοιτητές του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, οι οποίοι στον παρελθόν έχουν κάνει διακοπές στον τουριστικό προορισμό της Χαλκιδικής. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η ποιότητα της τουριστικής εμπειρίας και το branding του προορισμού επιδρούν άμεσα κα θετικά στην αντίληψη των τουριστών για την ανταγωνιστικότητα του προορισμού. Επιπλέον φάνηκε ότι το επίπεδο ικανοποίησης των τουριστών από τις διακοπές σ΄έναν προορισμό επηρεάζει την αντιλαμβανόμενη ανταγωνιστικότητα του. Κατά συνέπεια τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τόσο η ποιότητα της τουριστικής εμπειρίας όσο και το branding του προορισμού έχουν έμμεση επίδραση στην αντίληψη των τουριστών για την ανταγωνιστικότητα του προορισμού, μέσω του επιπέδου της συνολικής ικανοποίησης. Τέλος φάνηκε ότι η εικόνα ενός προορισμού και η αντιλαμβανόμενη ποιότητά του, ως συστατικά στοιχεία του branding των προορισμών επιδρούν θετικά στις διαφορετικές χρονολογικές φάσεις της ποιότητας της τουριστικής εμπειρίας. Επιπλέον, με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας προτείνονται θεωρητικές και πρακτικές εφαρμογές καθώς και προτάσεις για μελλοντικές έρευνες.en
dc.description.abstractDestination competitiveness is one of the critical issues in contemporary tourist market. Many studies have indicated that tourists and their needs are the driving force that affects competition and competitiveness of tourism destinations. Nowadays destinations are competing with an emphasis on the quality of tourism/vacation experience they offer. Knowing the long-term benefits generated by the high satisfaction of tourists, destination management organizations adopt holistic philosophies to implement marketing strategies. One of the most important strategic tools of Destination Marketing, is branding. The image of a destination, the tourists awareness and the perceived quality of a destination, are the main components of branding strategy that tourist destinations employ, to determine the extroversion of a destination and it’s ability to communicate the desired message. These elements strongly influence, both the intentions of tourists and their perceptions of competitiveness. The purpose of this thesis is to examine the effects of quality of tourism experience and destination branding on tourists’ perceptions of destination competitiveness Through empirical research we attempt to identify the factors that shape the perceptions of tourists of what they believe a competitive destination is. The structural equation model examines five research questions through nine research hypotheses. The sample population of this survey consists of 147 graduate students from the University of Macedonia that took at least one leisure trip in the past, at the tourism destination in the district of Halkidiki. The results showed that quality of tourist experience and destination branding have direct and positive impact on tourists’ perception of destination competitiveness. Furthermore it appeared that the level of tourist satisfaction affects the perceived destination competitiveness. Consequently, the results showed that both the quality of tourism experience and the destination branding have an indirect effect on tourists’ perception of destination competitiveness through the level of overall satisfaction. Finally it appeared that destination image and perceived quality as components of the destination branding have a positive effect in different time phases of the quality of tourist experience. Furthermore, based on the research findings the study provides theoretical and managerial implications as well as suggestions for future studies.en
dc.format.extent206en
dc.format.extent3501462 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών-
dc.subjectΠοιότητα τουριστικής εμπειρίαςen
dc.subjectBranding τουριστικών προορισμώνen
dc.subjectΑνταγωνιστικότητα τουριστικών προορισμώνen
dc.subjectQuality tourism experienceen
dc.subjectCompetitiveness of tourism destinationen
dc.subjectTourism destination brandingen
dc.titleΤο πλαίσιο της ποιότητας και του Brand name για την ανάπτυξη ανταγωνιστικής στρατηγικής σε τουριστικούς προορισμούς: η περίπτωση της Χαλκιδικήςen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματαen
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΡΙΑ ΤΣΙΤΣΙΛΟΓΛΟΥ.pdf3.42 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons