Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14239
Author: Γκόνης, Νικόλαος
Title: Εφαρμογή Μοντέλου Αριστείας EFQM στα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα
Date Issued: 2011
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Βούζας, Φώτιος
Abstract: Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι, να εξετάσει την εφαρμογή του μοντέλου του Ευρωπαϊκού Ιδρύματος για την Διοίκηση της Ποιότητας EFQM στα ακαδημαϊκά ιδρύματα. Ξεκινώντας με την βασική θεωρία περί του τι είναι η Ποιότητα και δίνοντας ορισμούς- προσεγγίσεις ο αναγνώστης παίρνει την βασική ιδέα για την ποιότητα. Στην συνέχεια, και ένα βήμα παρακάτω, παρουσιάζεται ο όρος της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, όπου και είναι ο συνδετικός κρίκος της θεωρίας με το Μοντέλο που εξετάζεται. Με εκτενή ανάλυση της θεωρίας και παρακολουθώντας τις εξελίξεις που υπέστη κατά τις δεκαετίες, ο αναγνώστης είναι σε θέση πλέον να κατανοήσει τα θεμέλια στα οποία χτίστηκε πάνω το Μοντέλο της Ευρωπαϊκής Αριστείας του EFQM. Χρησιμοποιώντας την παραπάνω θεωρία σαν σκαλοπάτι, παρουσιάζεται στην εργασία το Ευρωπαϊκό Μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας, όπου και αναλύεται διεξοδικά κάθε πτυχή του μοντέλου, από τα 9 βασικά κριτήρια που απαρτίζεται, μεθόδους αξιολόγησης, έως και τα επίπεδα Αριστείας που μπορεί να αποκτήσει μία επιχείρηση. Τέλος εξετάζεται η εφαρμογή του μοντέλου αριστείας από πολλούς ερευνητές στην ανώτατη εκπαίδευση βασιζόμενοι στο σκεπτικό ότι ποιοτική εκπαίδευση παρέχεται όταν οι επιδιώξεις των μαθητών-πελατών ικανοποιούνται και παρουσιάζεται ένα διαφοροποιημένο μοντέλο αριστείας για τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Για την μελέτη αυτή χρησιμοποιείται ως περίπτωση το Πανεπιστήμιο Κύπρου το οποίο είναι μέλος του EFQM με διάκριση Committed to Excellence και κατ΄ επέκταση την βιβλιοθήκη του πανεπιστημίου που διακρίθηκε με το Recognized for Excellence. Για την συλλογή δεδομένων χρησιμοποιείται ένα ερωτηματολόγιο που μελετά τις βελτιώσεις που έλαβαν μέρος στο πανεπιστήμιο από την εφαρμογή του μοντέλου αριστείας μέχρι σήμερα, αλλά και συνεντεύξεις, σε ανθρώπους κλειδιά του οργανισμού συμπεριλαμβάνοντας διοικητικό προσωπικό, ακαδημαϊκούς αλλά και τους φοιτητές-πελάτες ώστε να καλύπτεται η ολιστική φύση του μοντέλου. Τα συμπεράσματα της μελέτης αυτής από την ανάλυση των πολυάριθμων δεδομένων που συλλέχθηκαν συμπεριλαμβάνουν την πετυχημένη εφαρμογή του μοντέλου αριστείας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και την συνολική βελτίωση στην ποιότητα του πανεπιστημίου. Ειδικότερα παρατηρείται η αύξηση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους μαθητές και το προσωπικό, η βελτίωση των ικανοτήτων του ακαδημαϊκού προσωπικού και η βελτίωση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος ταυτόχρονα για το πανεπιστήμιο και την βιβλιοθήκη. Πολλές συμβουλές και υποδείξεις προσφέρονται στο τέλος της ερευνητικής εργασίας που θα βοηθήσουν το Πανεπιστήμιο Κύπρου στην πορεία του προς την επόμενη διάκριση Recognised for Excellence. Τέλος γίνεται αναφορά στους τρόπους βελτίωσης των ευρημάτων και συμπερασμάτων που προκύπτουν από την συγκεκριμένη έρευνα. Σε μελλοντικές έρευνες μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα μεγαλύτερο δείγμα πανεπιστημίων και με την χρήση στατιστικών μεθόδων να ισχυροποιηθούν ή να εξασθενίσουν τα συμπεράσματα που προκύπτουν.
Keywords: EFQM
Πανεπιστήμιο Κύπρου
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GonisNikosMsc2011.pdf24.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.