Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14224
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννης-
dc.contributor.authorΔεληγιάννη, Ελισάβετ-
dc.date.accessioned2011-02-23T12:34:11Z-
dc.date.available2011-02-23T12:34:11Z-
dc.date.issued2011en
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14224-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.en
dc.description.abstractΈνα σημαντικό στοιχείο της αξιολόγησης των παιδιών με ειδικές ανάγκες είναι ο έλεγχος της καταλληλότητας της διδασκαλίας που παρέχεται στο μαθητή. Ο ορισμός των ήπιων εκπαιδευτικών αναγκών, ως συνεπειών μιας αρνητικής αλληλεπίδρασης μεταξύ διδακτικού πλαισίου και μαθητή, οδηγεί αναπόφευκτα σε αξιολόγηση της διδασκαλίας. Όπως αναγνωρίζεται από ερευνητές και επαγγελματίες της πράξης, ο πιο άμεσος τρόπος για να βελτιωθεί η επίδοση ενός μαθητή και να ξεπεραστούν τα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζει, είναι να τροποποιηθεί ή να προσαρμοστεί το διδακτικό πλαίσιο στο οποίο αυτός ο μαθητής λειτουργεί Είναι δεδομένο ότι η αξιολόγηση της διδασκαλίας είναι σημαντική για όλους τους μαθητές, πόσο μάλλον για τα άτομα με ειδικές ανάγκες εφόσον αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στη μάθηση. Προκύπτει λοιπόν η αναγκαιότητα να ελέγχεται η καταλληλότητα ή η ακαταλληλότητα των προγραμμάτων και των μεθόδων διδασκαλίας τους. Μία από τις στρατηγικές που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο της καταλληλότητας της διδασκαλίας είναι η οικοσυμπεριφοριστική ανάλυση. Σύμφωνα με τους Greenwood, Carta, Kamps και Arreaga-Mayer (1990) η οικοσυμπεριφοριστική ανάλυση ή μελέτη αλληλεπίδρασης παιδιού-περιβάλλοντος στηρίζεται στην άποψη ότι η σχολική επίδοση και η συμπεριφορά ενός παιδιού αποτελούν τμήμα ενός συγκεκριμένου οικοσυστήματος, το οποίο συντίθεται από ένα φυσικό περιβάλλον και ένα περιβάλλον δράσεων. Η χρησιμοποίηση ενός εργαλείου οικοσυμπεριφοριστικής ανάλυσης, απαιτεί μέθοδο στιγμιαίας καταγραφής του δείγματος, των επιπτώσεων των διδακτικών επιλογών του δασκάλου και την υλοποίηση της διδασκαλίας, τις τροποποιήσεις και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ δασκάλου-μαθητή και όλα αυτά κάτω από το πρίσμα των αντιδράσεων του μαθητή (ακαδημαϊκή ανταπόκριση, επίλυση εργασιών ή συμμετοχή σε διαδικασίες ανταγωνισμού). Ο κύριος στόχος της οικοσυμπεριφοριστικής ανάλυσης είναι η αναγνώριση των μεταβλητών εκείνων που είναι παρούσες κατά την διάρκεια της ακαδημαϊκής ανταπόκρισης του μαθητή. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η οικοσυμπεριφοριστική ανάλυση παρέχει πληροφορίες που μας δίνουν στοιχεία για την καταλληλότητα τα διδασκαλίας των παιδιών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο και στα τμήματα ένταξης.en
dc.format.extent106en
dc.format.extent766846 bytes-
dc.format.extent766846 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών-
dc.subjectΑξιολόγηση διδασκαλίαςen
dc.subjectΜαθησιακές δυσκολίεςen
dc.titleΗ οικοσυμπεριφοριστική ανάλυση ως μέθοδος αξιολόγησης της καταλληλότητας της διδασκαλίας στη γενική τάξη και στα τμήματα ένταξης: εφαρμογές στην περίπτωση μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες.en
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςen
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Οικοσυμπεριφοριστική ανάλυση.pdf748.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.