Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14224
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Αγαλιώτης, Ιωάννης | - |
dc.contributor.author | Δεληγιάννη, Ελισάβετ | - |
dc.date.accessioned | 2011-02-23T12:34:11Z | - |
dc.date.available | 2011-02-23T12:34:11Z | - |
dc.date.issued | 2011 | en |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14224 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011. | en |
dc.description.abstract | Ένα σημαντικό στοιχείο της αξιολόγησης των παιδιών με ειδικές ανάγκες είναι ο έλεγχος της καταλληλότητας της διδασκαλίας που παρέχεται στο μαθητή. Ο ορισμός των ήπιων εκπαιδευτικών αναγκών, ως συνεπειών μιας αρνητικής αλληλεπίδρασης μεταξύ διδακτικού πλαισίου και μαθητή, οδηγεί αναπόφευκτα σε αξιολόγηση της διδασκαλίας. Όπως αναγνωρίζεται από ερευνητές και επαγγελματίες της πράξης, ο πιο άμεσος τρόπος για να βελτιωθεί η επίδοση ενός μαθητή και να ξεπεραστούν τα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζει, είναι να τροποποιηθεί ή να προσαρμοστεί το διδακτικό πλαίσιο στο οποίο αυτός ο μαθητής λειτουργεί Είναι δεδομένο ότι η αξιολόγηση της διδασκαλίας είναι σημαντική για όλους τους μαθητές, πόσο μάλλον για τα άτομα με ειδικές ανάγκες εφόσον αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες στη μάθηση. Προκύπτει λοιπόν η αναγκαιότητα να ελέγχεται η καταλληλότητα ή η ακαταλληλότητα των προγραμμάτων και των μεθόδων διδασκαλίας τους. Μία από τις στρατηγικές που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο της καταλληλότητας της διδασκαλίας είναι η οικοσυμπεριφοριστική ανάλυση. Σύμφωνα με τους Greenwood, Carta, Kamps και Arreaga-Mayer (1990) η οικοσυμπεριφοριστική ανάλυση ή μελέτη αλληλεπίδρασης παιδιού-περιβάλλοντος στηρίζεται στην άποψη ότι η σχολική επίδοση και η συμπεριφορά ενός παιδιού αποτελούν τμήμα ενός συγκεκριμένου οικοσυστήματος, το οποίο συντίθεται από ένα φυσικό περιβάλλον και ένα περιβάλλον δράσεων. Η χρησιμοποίηση ενός εργαλείου οικοσυμπεριφοριστικής ανάλυσης, απαιτεί μέθοδο στιγμιαίας καταγραφής του δείγματος, των επιπτώσεων των διδακτικών επιλογών του δασκάλου και την υλοποίηση της διδασκαλίας, τις τροποποιήσεις και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ δασκάλου-μαθητή και όλα αυτά κάτω από το πρίσμα των αντιδράσεων του μαθητή (ακαδημαϊκή ανταπόκριση, επίλυση εργασιών ή συμμετοχή σε διαδικασίες ανταγωνισμού). Ο κύριος στόχος της οικοσυμπεριφοριστικής ανάλυσης είναι η αναγνώριση των μεταβλητών εκείνων που είναι παρούσες κατά την διάρκεια της ακαδημαϊκής ανταπόκρισης του μαθητή. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η οικοσυμπεριφοριστική ανάλυση παρέχει πληροφορίες που μας δίνουν στοιχεία για την καταλληλότητα τα διδασκαλίας των παιδιών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο και στα τμήματα ένταξης. | en |
dc.format.extent | 106 | en |
dc.format.extent | 766846 bytes | - |
dc.format.extent | 766846 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών | - |
dc.subject | Αξιολόγηση διδασκαλίας | en |
dc.subject | Μαθησιακές δυσκολίες | en |
dc.title | Η οικοσυμπεριφοριστική ανάλυση ως μέθοδος αξιολόγησης της καταλληλότητας της διδασκαλίας στη γενική τάξη και στα τμήματα ένταξης: εφαρμογές στην περίπτωση μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες. | en |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής | en |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Οικοσυμπεριφοριστική ανάλυση.pdf | 748.87 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.