Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14216
Author: Ζώη, Γεωργία
Title: Οι προσανατολισμοί σε στόχους επίτευξης των φοιτητών σε σχέση με την αυτοεκτίμηση και την ακαδημαϊκή τους επίδοση
Date Issued: 2011
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Supervisor: Πλατσίδου, Μαρία
Abstract: Η παρούσα έρευνα είχε ως σκοπό να εξετάσει εκείνους τους στόχους επίτευξης που οι φοιτητές/τριες τείνουν να υιοθετούν μέσα σε μια τάξη, οι οποίοι σχετίζονται με τη μάθηση και την επίδοσή τους. Βασικός στόχος ήταν να διερευνηθεί κατά πόσο ο προσανατολισμός των φοιτητών σε στόχους επίτευξης σχετίζεται με παράγοντες όπως η αυτοεκτίμηση και η ακαδημαϊκή επίδοση. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο αυτοαναφορών το οποίο διανεμήθηκε σε 81 προπτυχιακούς φοιτητές και φοιτήτριες του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι οι φοιτητές/τριες δείχνουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τη μάθηση καθαυτή και για το εκπαιδευτικό υλικό που έχουν στη διάθεσή τους, με αποτέλεσμα να προσανατολίζονται συχνότερα σε στόχους μάθησης μέσα στην τάξη. Την ίδια στιγμή, επιδιώκουν την προσωπική τους ανάπτυξη και ολοκλήρωση μέσω της μάθησης, υιοθετώντας στόχους προσωπικής ανάπτυξης και βελτίωσης. Μεγάλο ενδιαφέρον δείχνουν ως προς το να είναι ανταγωνιστικοί απέναντι στους άλλους συμφοιτητές τους επιδιώκοντας τους στόχους επίδοσης/προσέγγισης. Τέλος, αρκετοί από τους συμμετέχοντες δηλώνουν ότι συχνά ανησυχούν για την επίδοση και για το ενδεχόμενο να λάβουν χαμηλές βαθμολογίες, επιδιώκοντας τους στόχους επίδοσης/αποφυγής. Σε σχέση με το φύλο δεν παρατηρήθηκαν διαφοροποιήσεις στους φοιτητές ως προς την αυτοεκτίμηση και τον προσανατολισμό τους σε στόχους επίτευξης, εκτός από τους στόχους προσωπικής ανάπτυξης και βελτίωσης, τους οποίους βρέθηκε ότι προτιμούν σε μεγαλύτερο βαθμό οι γυναίκες από ότι οι άνδρες. Εξετάζοντας το κατά πόσο η υιοθέτηση στόχων επίτευξης μπορεί να επηρεάσει την αυτοεκτίμηση και την επίδοση των φοιτητών, διαπιστώθηκε ότι οι στόχοι επίδοσης/αποφυγής είναι επιζήμιοι και συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση της αυτοεκτίμησης και στην μακροπρόθεσμη φθορά της επίδοσής τους. Τέλος, ο παράγοντας της αυτοεκτίμησης δεν βρέθηκε να προβλέπει σημαντικά την επίδοση των φοιτητών.
Keywords: Στόχοι επίτευξης
Στόχοι μάθησης
Στόχοι προσωπικής ανάπτυξης και βελτίωσης
Στόχοι επίδοσης/προσέγγισης
Στόχοι επίδοσης/αποφυγής
Αυτοεκτίμηση
Επίδοση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ZoiGeorgiaMsc2011.pdf906.31 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons