Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14212
Author: Ραφαήλογλου, Μιράντα
Title: Συγχωνεύσεις και εξαγορές στον ελληνικό τραπεζικό κλάδο και η ποιότητα της κουλτούρας της νέας ενιαίας τράπεζας
Date Issued: 2011
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Γκοτζαμάνη, Κατερίνα
Abstract: Η εργασία αυτή καλείται να ασχοληθεί με την απόφαση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων να προχωρήσουν στην πραγματοποίηση μιας συγχώνευσης-εξαγοράς και την αλλαγή που φέρνει αυτό το «γενναίο» βήμα στον ευαίσθητο τομέα της κουλτούρας αυτών και την ποιότητα της νέας πλέον εταιρίας. Σύμφωνα λοιπόν με τον προαναφερθέντα σκοπό, το περιεχόμενο της εργασίας διαχωρίζεται σε τέσσερις πυλώνες που εμπεριέχουν τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά στοιχεία. Ο πρώτος πυλώνας αφορά αρχικά την αποσαφήνιση συγκεκριμένων όρων που συναντώνται στην επιχειρηματική καθημερινότητα όπως οι όροι συγχώνευση, ποιότητα, κουλτούρα. Επιπλέον, οι τύποι των συγχωνεύσεων και οι μορφές των εξαγορών που υπάρχουν αναφέρονται κυρίως γιατί ο αναγνώστης με αυτόν τον τρόπο καταλαβαίνει την επίδραση που μπορούν να έχουν αυτές οι διάφορες μορφές στην κουλτούρα της νέας επιχείρησης. Ανάλογα τον τύπο της συγχώνευσης-εξαγοράς μπορεί να πληγεί λίγο ή πολύ η ποιότητα της νέας κουλτούρας της επιχείρησης. Ο δεύτερος πυλώνας πραγματεύεται δύο κυρίως στοιχεία. Αρχικά, τους λόγους που γίνεται ή αποφεύγεται εν τέλει μια συγχώνευση-εξαγορά μεταξύ των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και τη βαρύτητα που φέρει ο κάθε ένας λόγος από αυτούς. Επιπλέον, γίνεται μια σύντομη αλλά περιεκτική ιστορική αναδρομή του φαινομένου των εξαγορών και συγχωνεύσεων τόσο στην Ελλάδα όσο και στον διεθνή στίβο των επιχειρήσεων. Σκοπός αυτής της αναδρομής είναι να δοθεί στον αναγνώστη η σημασία που έχει το φαινόμενο των Ε&Σ στη διάρκεια των χρόνων σε όλον τον κόσμο και οι αλλαγές που φέρνει σε όλα τα στοιχεία που απαρτίζουν μια επιχείρηση, υλικά και άυλα. Ο τρίτος πυλώνας εντρυφεί στον ισχυρό ρόλο που διαδραματίζει η επιμέρους κουλτούρα της κάθε τράπεζας και το επίπεδο αυτής όπως μετράται κάθε φορά (συνήθεις μέθοδοι μέτρησης ποιοτικών χαρακτηριστικών σε αριθμητικές μονάδες), στην τελική ποιότητα της ενιαίας κουλτούρας που οφείλει να υπάρξει ώστε να διατηρηθεί συμπαγής και λειτουργικός ο νέος οργανισμός. Τέλος, ο τέταρτος πυλώνας αφορά τη μελέτη της ποιότητας της κουλτούρας μιας ελληνικής τράπεζας, η οποία προέκυψε από τη συγχώνευση τριών τραπεζών, μέσα από πρωτογενή έρευνα, και τα συμπεράσματα που προέκυψαν λαμβάνοντας υπόψη τόσο τα απτά αποτελέσματα της ίδιας της έρευνας μέσω των ερωτηματολογίων όσο και τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν στο οικονομικοπολιτικό σκηνικό της Ελλάδας αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Keywords: Συγχωνεύσεις
Ποιότητα
Τράπεζες
Κουλτούρα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RafailoglouMirandaMsc2011.pdf1.87 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons