Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14178
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣουμπενιώτης, Δημήτριος-
dc.contributor.authorΔημητρούλας, Μιχαήλ-
dc.date.accessioned2010-12-15T07:16:11Z-
dc.date.available2010-12-15T07:16:11Z-
dc.date.issued2010en
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14178-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010.en
dc.description.abstractΟ κλάδος των καλλυντικών έχει ακολουθήσει μία σταθερά ανοδική στην εγχώρια αγορά κατά την τελευταία δεκαετία. Ο μέσος ετήσιος ρυθμός ανόδου για την περίοδο 1996-2007 ήταν 8,2%. Την τελευταία τετραετία της περιόδου αυτής όμως, ο ρυθμός αυτός έχει μειωθεί στο 2,7% ετησίως ενώ για το 2008 η άνοδος εκτιμάται ακόμη μικρότερη της τάξης του 1%-2%. Οι πρώτες ενδείξεις στις αρχές του 2009 μιλούσανε για πτώση στην αγορά καλλυντικών κατά το πρώτο τρίμηνο κατά 4%, γεγονός που σήμαινε ότι η κρίση της οικονομίας που πλήττει τις διεθνής αγορές, θα επηρέαζε και τον κλάδο των καλλυντικών. Τελικά, το 2009 υπήρξε μεγάλη πτώση στις πωλήσεις καλλυντικών, το μέγεθος της οποίας δεν ήταν σταθερό για όλα τα κανάλια διανομής, καθώς στο κανάλι επιλεκτικής διανομής έφτασε στο 12%, ενώ στο κανάλι ευρείας διανομής η πτώση περιορίστηκε στο 4%, παρότι θεωρείται ότι θα έπρεπε να ευνοηθεί από τη στροφή των καταναλωτών σε φθηνότερες επιλογές. Από την παρούσα ανάλυση, τα μηνύματα που προκύπτουν στο κλάδο των καλλυντικών, μπορούν να συνοψισθούν στην σημαντική άνοδο, σε αντίθεση με την πορεία του υπόλοιπου κλάδου, που παρουσιάζουν τα φυσικά καλλυντικά και στη στροφή των καταναλωτών σε πιο φθηνά προϊόντα και πιθανώς χαμηλότερης ποιότητας, λόγω της οικονομικής στενότητας. Η επιχείρηση Farcom δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να ανταγωνιστεί τις μεγάλες πολυεθνικές που κυριαρχούν στο κλάδο, έχει όμως καλή παρουσία στο κλάδο, με πολύχρονη δραστηριότητα. Θα πρέπει να διαχειριστεί σωστά τις αλλαγές που επέρχονται στο κλάδο, διατηρώντας χαμηλά το κόστος παραγωγής και αναπτύσσοντας το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης, δίνοντας βαρύτητα στην παραγωγή φυσικών προϊόντων που είναι το πλέον αναπτυσσόμενο τμήμα του κλάδου και στο οποίο δεν έχει παρουσία έως σήμερα.en
dc.format.extent45en
dc.format.extent530963 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών-
dc.subjectΚαλλυντικάen
dc.subjectΑνάλυση εξωτερικού περιβάλλοντοςen
dc.titleΑνάλυση εξωτερικού περιβάλλοντος για την επιχείρηση FARCOM του κλάδου των καλλυντικώνen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνen
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DimitroulasMichailMsc2007.pdf518.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.