Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14082
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧατζηγάγιος, Θωμάς-
dc.contributor.authorΣάρρης, Στυλιανός-
dc.date.accessioned2010-10-19T07:43:26Z-
dc.date.available2010-10-19T07:43:26Z-
dc.date.issued2010en
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14082-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010.en
dc.description.abstractΟι Σ&Ε ανέκαθεν βρίσκονταν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τόσο παραγόντων της αγοράς όσο και ακαδημαϊκών. Δεν πρόκειται για ένα νέο φαινόμενο που κάνει τώρα την εμφάνισή του και έρχεται να μεταβάλλει τα μέχρι τώρα δεδομένα. Αντιθέτως, το πρώτο κύμα Σ&Ε είχε κάνει την εμφάνιση του μόλις το 1895 στην αμερικανική ήπειρο. Η Ευρώπη ακολούθησε με αρκετή καθυστέρηση, αφού στην ήπειρό μας δεν υπήρχαν ακόμα οι κατάλληλες προϋποθέσεις για τέτοιες κινήσεις και μόνο μετά τις αρχές τις δεκαετίας του ’90 παρουσίασε έξαρση στον αριθμό των Σ&Ε (Τσούκαλης, 1998:378-379). Τα τελευταία χρόνια κυρίως, το φαινόμενο των Σ&Ε προσελκύει ολοένα και μεγαλύτερο ενδιαφέρον και έχει καταστεί μια ιδιαίτερα δημοφιλής στρατηγική για τις επιχειρήσεις, καθώς αποτελεί σημαντική εναλλακτική λύση για τη στρατηγική τους επέκταση. Οι εξελίξεις που έχουν συντελεστεί τα τελευταία χρόνια στο παγκόσμιο οικονομικό σκηνικό έχουν μεταβάλλει τα δεδομένα και οδηγούν συνεχώς στην αναζήτηση, από μέρους των επιχειρήσεων και των οικονομικών παραγόντων, νέων τρόπων και μεθόδων για τη βελτίωση της θέσης τους στις διεθνείς αγορές. Η απελευθέρωση και το άνοιγμα των αγορών, η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας, η τεχνολογική επανάσταση ιδιαίτερα στους τομείς της πληροφορίας, των επικοινωνιών και των μεταφορών συμβάλλουν σημαντικά στην όξυνση του ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων σε διεθνές πλέον επίπεδο για την κατάκτηση ολοένα και μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς και οδηγούν τις επιχειρήσεις σε μια συνεχή προσπάθεια βελτίωσης της θέσης τους στις αγορές, µέσω της επέκτασης και της αναδιάρθρωσης των δραστηριοτήτων τους. Η επέκταση αυτή μπορεί να επιτευχθεί είτε µε εσωτερική (οργανική) ανάπτυξη της εταιρίας, η οποία επιτυγχάνεται όταν αυτή επενδύει σε προϊόντα που η ίδια ανέπτυξε, είτε µε εξωτερική ανάπτυξη, αγοράζοντας τα περιουσιακά στοιχεία μιας άλλης επιχείρησης µέσω συγχωνεύσεων ή εξαγορών (Αναργυρίδου Δ., Παπαδόπουλος Δ., 2004). Έτσι λοιπόν, το φαινόμενο των Σ&Ε που τα τελευταία χρόνια έχει κάνει δυναμική εμφάνιση και στον ελληνικό επιχειρηματικό κόσμο, μπορεί να θεωρηθεί σαν µία μέθοδος ανάπτυξης των εταιριών μέσα σε µια ευρύτερη στρατηγική ανάπτυξης.en
dc.format.extent106en
dc.format.extent1862870 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών-
dc.subjectεξαγορέςen
dc.subjectσυγχωνεύσειςen
dc.titleΣυγκέντρωση και εξαγορά επιχειρήσεωνen
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνen
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SarrisStylianosMsc2010.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.