Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14033
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαδόπουλος, Δημήτριοςel
dc.contributor.authorΓκριτζιούδη, Ελένηel
dc.date.accessioned2010-10-08T06:08:42Z-
dc.date.available2010-10-08T06:08:42Z-
dc.date.issued2010el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14033-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010.el
dc.description.abstractΗ επιχειρησιακή κουλτούρα έχει αποτελέσει, κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών πολύ σημαντικό θέμα το οποίο απασχολεί τον επιχειρηματικό κλάδο. Όντας μάλιστα μια άυλη έννοια διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στις επιχειρήσεις επηρεάζοντας τους εργαζομένους και τις οργανωσιακές λειτουργίες. Καθώς όμως η κουλτούρα δεν είναι ο μόνος παράγοντας που καθορίζει την επιτυχία ή την αποτυχία μιας επιχείρησης, η θετική κουλτούρα μπορεί να αποτελέσει ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μιας επιχείρησης έναντι των ανταγωνιστών της. Η παρούσα εργασία αρχικά, ορίζει την έννοια της επιχειρηματικής κουλτούρας και επιχειρεί να δείξει πώς επηρεάζει θετικά ή αρνητικά, τις επιχειρήσεις και πιο συγκεκριμένα τις επιδόσεις τους. Στη συνέχεια, αναλύεται η πολύπλευρη προσέγγιση του θέματος των Εξαγορών και Συγχωνεύσεων για τις επιχειρήσεις γενικότερα, και η επίδρασή τους στην οργανωσιακή κουλτούρα ειδικότερα, και αυτό πραγματοποιείται μέσα από τη διερεύνηση ενός μεγάλου αριθμού μελετών που έχουν δημοσιευτεί. Αναλυτικότερα, η εργασία ξεκινάει από μια θεωρητική προσέγγιση της επιχειρηματικής κουλτούρας που γίνεται στο πρώτο κεφάλαιο, δίνεται το εννοιολογικό περιεχόμενο του όρου κουλτούρα, τα χαρακτηριστικά και η δομή της κουλτούρας, γίνεται αναφορά στις διακρίσεις, τους σκοπούς που εξυπηρετεί και τις μεθόδους με τις οποίες διερευνάται η επιχειρηματική κουλτούρα. Στο δεύτερο κεφάλαιο, εξετάζεται η σχέση μεταξύ κουλτούρας και επιχειρηματικής επίδοσης ενώ στο τρίτο, μέσω ερευνητικής προσέγγισης επιχειρείται η απόδειξη των παραπάνω σχέσεων. Διαπιστώνεται η θετική συμβολή της εταιρικής κουλτούρας στην χρηματοοικονομική πορεία μιας επιχείρησης και κατ’ επέκταση στη βιωσιμότητα της επιχειρηματικής οντότητας. Το τέταρτο κεφάλαιο, το οποίο αποτελεί και το μεγαλύτερο μέρος της παρούσας εργασίας, επιχειρεί να παρουσιάσει τη δραστηριότητα των Συγχωνεύσεων & Εξαγορών (Ε&Σ) αναδεικνύοντας τη σημασία των επιχειρηματικών αυτών επιλογών για τους οργανισμούς που εμπλέκονται στις σχετικές διαδικασίες. Κύριος σκοπός αποτελεί η πολύπλευρη προσέγγιση του θέματος των Ε&Σ για τις επιχειρήσεις γενικότερα και για την επίδρασή τους στην οργανωσιακή κουλτούρα ειδικότερα, και αυτό πραγματοποιείται μέσα από μια πληθώρα αρθρογραφίας και μελετών που προηγήθηκαν ώστε μέσω των ευρημάτων τους να δοθούν εμπεριστατωμένα συμπεράσματα επί διαφορετικών θεμάτων. Η ανάπτυξη των πολυεθνικών εταιρειών προκάλεσε και την αύξηση του ενδιαφέροντος για τη μελέτη της εθνικής κουλτούρας διαφορετικών χωρών, καθώς γρήγορα διαπιστώθηκε ότι η διερεύνηση των διαφορών τους μπορούσε να βοηθήσει στη διαμόρφωση οργανωσιακής συμπεριφοράς και σχεδιασμού σε τοπικό επίπεδο. Η παράγραφος αυτή αρχίζει με την παρουσίαση βασικών εννοιών που αφορούν στις Ε&Σ, βασικών ειδών και διακρίσεων των Ε&Σ καθώς και των κινήτρων και αντικινήτρων τους. Συνεχίζει με την παρουσίαση του μοντέλου Hofstede και την περιληπτική παρουσίαση του γιατί παρόλες τις επικρίσεις, αποτελεί την καλύτερη βάση για την εξέταση των εθνικών διαφορών σε σχέση με τους διάφορους τομείς της οργανωσιακής δραστηριότητας. Στη συνέχεια, ακολουθεί μία παρουσίαση για την εθνική κουλτούρα σε αντιπαραβολή με την οργανωσιακή προκείμενου να γίνει ξεκάθαρο το πώς οι διαφορές στις εθνικές κουλτούρες επηρεάζουν τόσο την εθνική όσο και στην οργανωσιακή κουλτούρα. Τέλος, μέσα από μια πλούσια αρθρογραφία παρουσιάζεται η διάσταση της κουλτούρας σε σχέση με την ανθρώπινη διάσταση κατά τη διάρκεια των Ε&Σ, οι λόγοι αποτυχίας των Ε&Σ, οι παράγοντες της κουλτούρας που επιδρούν σημαντικά στη διαδικασία των Ε&Σ καθώς και τις αλλαγές στην κουλτούρα κατά τη διάρκεια των Ε&Σ. Στο πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα και προτάσεις για την παραπέρα διερεύνηση του θέματος της επίδρασης της επιχειρησιακής κουλτούρας στις εξαγορές και συγχωνεύσεις.el
dc.format.extent95el
dc.format.extent905469 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΚουλτούραel
dc.subjectΕξαγορέςel
dc.subjectΣυγχωνεύσειςel
dc.subjectΕξαγορές και συγχωνεύσειςel
dc.titleΕπιχειρησιακή κουλτούρα και χρηματοοικονομική επίδοση της επιχείρησης: η επίδραση της επιχειρησιακής κουλτούρας στις εξαγορές και συγχωνεύσεις.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Στρατηγική Διοικητική Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση για Στελέχη Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΠΜΣ Λογιστική Φορολογία και Χρηματοοικονομική Διοίκηση (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GkritzioudiEleniMsc2010.pdf882.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.