Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13986
Author: Αθανασίου, Ιωάννα
Title: Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια Ειδικής Αγωγής Α΄& Β΄Βαθμίδας (μελλοντικά Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια Ν.3699/2008): Παράμετροι δομής και λειτουργίας, επιμορφωτικές ανάγκες εκπαιδευτικών, απόψεις μαθητών και γονέων για τις παρεχόμενες υπηρεσίες
Date Issued: 2010
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Supervisor: Γουδήρας, Δημήτριος
Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης τα τελευταία χρόνια έχουν δώσει σημαντική ώθηση στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση των ατόμων με αναπηρία με στόχο την προώθηση της επαγγελματικής αποκατάστασης και της κοινωνική τους ένταξης. Η αναβάθμιση των επαγγελματικών προσόντων των ατόμων με αναπηρία και η ένταξη τους στην αγορά εργασίας αποτελεί το αποφασιστικό βήμα αλλά και αναφαίρετο δικαίωμα για την συμμετοχή τους στο εργασιακό γίγνεσθαι και στο κοινωνικό σύνολο. Η κατάρτιση του Ευρωπαϊκού σχεδίου δράσης του 2003 είχε ως αποτέλεσμα την στενή σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σήμερα οι σχολικές μονάδες που παρέχουν επαγγελματική εκπαίδευση στις περισσότερες χώρες (Σουηδία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία κ.α) έχουν εντάξει στα προγράμματα σπουδών της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης την πρακτική άσκηση των μαθητών σε επιχειρήσεις και η επιτυχία σε αυτή μετά από εξετάσεις, αποτελεί προϋπόθεση για την λήψη πτυχίου. Η κεφαλαιώδης σημασία που αποδίδουν τα ΑμεΑ και οι οικογένειες τους στην επαγγελματική κατάρτιση και αποκατάσταση πηγάζει από την ανάγκη και το δικαίωμα συμμετοχής στην παραγωγική διαδικασία και την ανάγκη κατάκτησης της αυτονομίας τους. Οι αντίστοιχες σχολικές μονάδες στην Ελλάδα είναι -ανάμεσα σε άλλες- τα ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α΄ και Β΄ Βαθμίδας που λειτουργούν υπό την εποπτεία του ΥΠΕΠΘ. Η παρούσα μελέτη αφορά σε όλες τις σχολικές μονάδες που λειτούργησαν πανελλαδικά κατά το σχολικό έτος 2009-2010. Στόχος αυτής της ερευνητικής μελέτης ήταν να διαπιστωθεί ο βαθμός αποτελεσματικότητας των σχολείων και η εναρμόνιση τους με τις ευρωπαϊκές πολιτικές, να επισημανθούν προβλήματα και ανεπάρκειες και να καταγραφούν οι αντιλήψεις των στελεχών, εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχει έλλειψη Συμβούλων Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Συμβούλων Εργασίας, έντονη ετερογένεια μαθητικού πληθυσμού, έλλειψη μόνιμου εξειδικευμένου προσωπικού, έλλειψη κατάλληλου διδακτικού υλικού και εργαστηριακού εξοπλισμού, τα σχολεία δεν εφαρμόζουν εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης με στόχο την σύνδεση με την αγορά εργασίας, ενώ όλες οι ομάδες των υποκειμένων επισημαίνουν ανεπάρκειες σε βασικές παραμέτρους δομής και λειτουργίας των σχολικών μονάδων που υποδηλώνουν σαφώς την μη παροχή ίσων ευκαιριών στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση στα ΑμεΑ και στην ένταξη τους στην κοινωνία.
Keywords: Επαγγελματική εκπαίδευση
Επαγγελματική συμβουλευτική
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών
Επαγγελματική αποκατάσταση
Υποστηριζόμενη εργασία
Αγορά εργασίας
Ίσες ευκαιρίες
Μετάβαση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Athanasiou_Msc2010.pdf1.91 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons