Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13970
Συγγραφέας: Λεγοντής, Αλέξιος
Τίτλος: Η επιμόρφωση των καθηγητών φυσικών επιστημών στην αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία
Ημερομηνία Έκδοσης: 2010
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Επόπτης Καθηγητής: Δαγδιλέλης, Βασίλειος
Περίληψη: Η παρούσα εργασία διερευνά την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων επιμόρφωσης β-επιπέδου για τη χρήση και παιδαγωγική αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε) στους καθηγητές φυσικών επιστημών. Η έρευνα διεξήχθη το χρονικό διάστημα από Φεβρουάριο 2010 έως Μάιο 2010. Το δείγμα της έρευνας αποτελούν 49 καθηγητές φυσικών επιστημών, από τους οποίους 8 εκπαιδεύτηκαν στα Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης για να γίνουν επιμορφωτές, 10 επιμορφώθηκαν στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης το 2008 και 31 συμμετείχαν στα προγράμματα επιμόρφωσης στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης, την περίοδο διεξαγωγής της έρευνας. Ως μέθοδοι έρευνας χρησιμοποιήθηκαν το ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το ανώνυμο γραπτό ερωτηματολόγιο και η συνέντευξη. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι οι καθηγητές φυσικών επιστημών είναι άνω του μετρίου (αλλά όχι πολύ) ικανοποιημένοι από τα προγράμματα επιμόρφωσης στην αξιοποίηση των ΤΠΕ. Τα προγράμματα επιμόρφωσης βοήθησαν περισσότερο τους επιμορφούμενους των ΠΑΚΕ στην ανάπτυξη δεξιοτήτων παιδαγωγικής αξιοποίησής των ΤΠΕ στη διδασκαλία απ’ ότι τους συναδέλφους τους στα ΚΣΕ. Στο σύνολό τους, οι καθηγητές φυσικών επιστημών υιοθετούν θετική στάση απέναντι στη χρήση και ένταξη των ΤΠΕ στη διδασκαλία. Χρησιμοποιούν συχνά εργαλεία ΤΠΕ, κυρίως όμως για πληροφοριακούς σκοπούς. Δε χρησιμοποιούν συχνά εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδασκαλία, με εξαίρεση τους επιμορφούμενους των ΠΑΚΕ που εμφανίζουν πιο συχνή χρήση. Προβάλλουν ως κύρια εμπόδια της χρήσης και ένταξης των ΤΠΕ στη καθημερινή διδακτική πρακτική, την έλλειψη κατάλληλα εξοπλισμένης αίθουσας ενώ θεωρούν αναγκαία την περαιτέρω επιμόρφωσή τους στην αξιοποίηση των ΤΠΕ.
Λέξεις Κλειδιά: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ
Ένταξη των Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία φυσικών επιστημών
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010.
Δικαιώματα: Το περιεχόμενο της διπλωματικής εργασίας θα αποδευσμευτεί μετά τις 25/6/2011.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Legontis_Msc.2010.pdf1.05 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons