Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13880
Author: Μακρή, Πολυξένη
Title: Ανάπτυξη και αποτελεσματικότητα προγραμμάτων ενδοεπιχειρησιακής εκπαίδευσης και κατάρτισης: η περίπτωση της OTE Academy
Date Issued: 2009
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Supervisor: Σιπητάνου, Αθηνά
Abstract: Μέσα στα πλαίσια ραγδαίων τεχνολογικά εξελίξεων και των διαρκώς ανανεομένων οικονομικών, κοινωνικών και πολιτικών συνθηκών, οι επιχειρήσεις προκειμένου να επιβιώσουν σε μια άκρως ανταγωνιστική αγορά, θα πρέπει να επαναπροσδιορίουν τους στόχους τους και τη στρατηγική που θα υιοθετήσουν για την επίτευξή τους. Η προτεινόμενη οδός, η οποία καθίσταται ικανή να οδηγήσει στα αναμενόμενα αποτελέσματα, είναι η συνεχής εκπαίδευση και κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού τους. Επομένως, η Ενδοεπιχειρησιακή Κατάρτιση είναι αυτή που τίθεται στο κέντρο του ενδιαφέροντος, καθώς καλείται να καλύψει το οποιοδήποτε κενό έχει ανακύψει, ως απόρροια των επικρατούντων συνθηκών, ενώ παράλληλα επιστρατεύεται με σκοπό να εφοδιάσει τις επιχειρήσεις και το δυναμικό τους με τα απαραίτητα στοιχεία, τα οποία θα μπορέσουν να τις θέσουν και πάλι στο προσκήνιο του επιχειρηματικού κόσμου. Ωστόσο, αυτό που παρατηρείται έντονα στις βιβλιογραφικές αναφορές είναι οτι το θεωρητικό πλαίσιο που έχει αναπτυχθεί, κυρίως σε οτι αφορά τους δύο άξονες της εργασίας, δηλαδή την ανάλυση αναγκών και την αξιολόγηση, είναι αρκετά εκτενές, παράλληλα όμως, φαντάζει να είναι ασύνδετο με τις υπάρχουσες συνθήκες, οι οποίες χαρακτηρίζουν την επιχειρησιακή τακτική. Η προβληματική αυτή, άλλωστε, διαφαίνεται και από την έρευνα που έγινε στο Φορέα της OTE Academy, όπου και το ζητούμενο που προκύπτει τελικά, είναι με ποιό τρόπο θα μπορέσει να εξισωθεί η θεωρία με την πράξη. Σε ότι αφορά τον σχεδιασμό και την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων Ενδοεπιχειρησιακής Κατάρτισης που διεξάγει ο Φορέας, και όπως ενδεικτικά προκύπτει από τους συμμετέχοντες σε ένα από αυτά, κρίνεται αρκετά ικανοποιητικός. Για την ακρίβεια, βασικό κριτήριο διαφοροποίησης των απόψεων για το πρόγραμμα, αποτελεί ο λόγος συμμετοχής, με τα άτομα που στόχευαν στην κάλυψη επαγγελματικών αναγκών και στην απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων να εκφράζουν ικανοποίηση για ένα πρόγραμμα αρκετά στοχευμένο στις ανάγκες τους, ενώ αντίθετα, τα άτομα που αποσκοπούσαν στην ικανοποίηση γενικότερων ενδιαφερόντων να φαίνονται πιο αυστηρά και ενδεχομένως να κινητοποιούνται από τις περαιτέρω δυνατότητες που τους δίνει το πρόγραμμα.
Keywords: Ενδοεπιχειρησιακή εκπαίδευση και κατάρτιση
Ανάλυση αναγκών
Αξιολόγηση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2009.
Rights: Το περιεχόμενο της διπλωματικής εργασίας θα αποδευσμευτεί μετά τις 31/5/2011.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Makri_Msc2009.pdf1.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.