Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13860
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπασταμάτης, Αδαμάντιοςel
dc.contributor.authorΤραχαλιός, Μιχαήλel
dc.date.accessioned2010-04-16T07:30:28Z-
dc.date.available2010-04-16T07:30:28Z-
dc.date.issued2010en
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13860-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010.el
dc.description.abstractΗ εργασία αυτή φιλοδοξεί να συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση των διευθυντών σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο θεσμό του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας, αλλά και η οικονομική κρίση έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ανεργίας. Από την άλλη, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στην προσπάθεια του να αφήσει σε όλους ανοικτή την πρόσβαση προς την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση γίνεται πολύπλοκο και δύσκολο να κατανοηθεί από τους μαθητές και υποψήφιους φοιτητές. Παράλληλα, τα πτυχία της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν εξασφαλίζουν μια θέση στην αγορά εργασίας. Η Συμβουλευτική και ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός (ΣΕΠ) μπορεί να απαντήσει σε αυτά τα κρίσιμα ζητήματα, βοηθώντας τους μαθητές να ανακαλύψουν τον εαυτό τους, να τους μάθει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, να τους εκπαιδεύσει στην αναζήτηση και αξιολόγηση πληροφοριών και να τους προετοιμάσει σχετικά με τη μετάβασή τους από το ένα επίπεδο εκπαίδευσης στο επόμενο. Παράλληλα, ο καθηγητής σύμβουλος ΣΕΠ προσπαθεί να στηρίξει τους μαθητές στις αποφάσεις τους στα κομβικά σημεία των επιλογών τους, στην εκπαιδευτική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Ο διευθυντής παίζει καταλυτικό ρόλο στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και κατά συνέπεια στην εφαρμογή του θεσμού του ΣΕΠ, παρακινώντας και ενθαρρύνοντας τον καθηγητή σύμβουλο ΣΕΠ. Από την άλλη, οι απόψεις και αντιλήψεις του διευθυντή για την καλύτερη εφαρμογή του θεσμού πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη. Στην έρευνα που διενεργήθηκε στις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης αναδεικνύεται ότι οι διευθυντές είναι ευαισθητοποιημένοι στο θεσμό του ΣΕΠ, ζητούν την ίδρυση γραφείων ΣΕΠ σε κάθε σχολική μονάδα, προτείνουν την επέκταση εφαρμογής του θεσμού ΣΕΠ και στη Β’ και Γ’ Λυκείου, ενώ θέτουν το αίτημα της πολύμηνης επιμόρφωσης των ίδιων, όλων των εκπαιδευτικών, αλλά κυρίως των καθηγητών συμβούλων ΣΕΠ στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.el
dc.format.extent79 σ.el
dc.format.extent843343 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΔιευθυντής σχολείουel
dc.subjectΣυμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμόςel
dc.titleΑντιλήψεις και απόψεις των διευθυντών σχολικών μονάδων απέναντι στο θεσμό συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμούel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trachalios_Msc2010.pdf823.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.