Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13860
Συγγραφέας: Τραχαλιός, Μιχαήλ
Τίτλος: Αντιλήψεις και απόψεις των διευθυντών σχολικών μονάδων απέναντι στο θεσμό συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού
Ημερομηνία Έκδοσης: 2010
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Παπασταμάτης, Αδαμάντιος
Περίληψη: Η εργασία αυτή φιλοδοξεί να συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση των διευθυντών σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο θεσμό του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας, αλλά και η οικονομική κρίση έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ανεργίας. Από την άλλη, το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στην προσπάθεια του να αφήσει σε όλους ανοικτή την πρόσβαση προς την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση γίνεται πολύπλοκο και δύσκολο να κατανοηθεί από τους μαθητές και υποψήφιους φοιτητές. Παράλληλα, τα πτυχία της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν εξασφαλίζουν μια θέση στην αγορά εργασίας. Η Συμβουλευτική και ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός (ΣΕΠ) μπορεί να απαντήσει σε αυτά τα κρίσιμα ζητήματα, βοηθώντας τους μαθητές να ανακαλύψουν τον εαυτό τους, να τους μάθει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, να τους εκπαιδεύσει στην αναζήτηση και αξιολόγηση πληροφοριών και να τους προετοιμάσει σχετικά με τη μετάβασή τους από το ένα επίπεδο εκπαίδευσης στο επόμενο. Παράλληλα, ο καθηγητής σύμβουλος ΣΕΠ προσπαθεί να στηρίξει τους μαθητές στις αποφάσεις τους στα κομβικά σημεία των επιλογών τους, στην εκπαιδευτική και επαγγελματική τους σταδιοδρομία. Ο διευθυντής παίζει καταλυτικό ρόλο στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και κατά συνέπεια στην εφαρμογή του θεσμού του ΣΕΠ, παρακινώντας και ενθαρρύνοντας τον καθηγητή σύμβουλο ΣΕΠ. Από την άλλη, οι απόψεις και αντιλήψεις του διευθυντή για την καλύτερη εφαρμογή του θεσμού πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη. Στην έρευνα που διενεργήθηκε στις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης αναδεικνύεται ότι οι διευθυντές είναι ευαισθητοποιημένοι στο θεσμό του ΣΕΠ, ζητούν την ίδρυση γραφείων ΣΕΠ σε κάθε σχολική μονάδα, προτείνουν την επέκταση εφαρμογής του θεσμού ΣΕΠ και στη Β’ και Γ’ Λυκείου, ενώ θέτουν το αίτημα της πολύμηνης επιμόρφωσης των ίδιων, όλων των εκπαιδευτικών, αλλά κυρίως των καθηγητών συμβούλων ΣΕΠ στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
Λέξεις Κλειδιά: Διευθυντής σχολείου
Συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Trachalios_Msc2010.pdf823.58 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.