Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13823
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΜάνθου, Βασιλικήel
dc.contributor.authorΜάλαμα, Ελεονώρα Ιουλίαel
dc.date.accessioned2010-03-08T07:41:37Z-
dc.date.available2010-03-08T07:41:37Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13823-
dc.descriptionΗ βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή.el
dc.descriptionΔιατριβή (Διδακτορική)- -Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2009.el
dc.descriptionΠεριλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 8, 63-73, 135-143, 213-215, 311, 321-322).el
dc.description014/2009el
dc.description.abstractΟι σύγχρονες εξελίξεις στον τομέα της πληροφορικής και των επικοινωνιών, συνέβαλαν σημαντικά στην ανάπτυξη νέων καινοτόμων τρόπων επικοινωνίας, επηρεάζοντας την λειτουργία ποικίλων επιχειρηματικών διαδικασιών, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται η παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Η παραδοσιακή εκπαιδευτική διαδικασία εκσυγχρονίζεται και εναρμονίζεται με τις καινοτομικές τεχνολογικές εξελίξεις, στοχεύοντας στην παροχή ευέλικτων και λειτουργικών υπηρεσιών μάθησης, οι οποίες ικανοποιούν τις απαιτήσεις των σύγχρονων εκπαιδευόμενων. Στα πλαίσια αυτά, παρατηρείται ευρεία εξάπλωση των εφαρμογών ηλεκτρονικής εκπαίδευσης στην εκπαιδευτική αγορά, η οποία εμπεριέχει την ανάγκη ανάπτυξης στρατηγικών μάρκετινγκ, που θα συμβάλουν καθοριστικά στη βιωσιμότητα και την επιτυχή δραστηριοποίηση τους στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η δημιουργία ενός μοντέλου ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδιασμού μάρκετινγκ των συστημάτων ηλεκτρονικής εκπαίδευσης. Οι υπάρχουσες βιβλιογραφικές πηγές, αναφορικά με την έννοια και τις παραμέτρους της ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, αναλύονται, ταξινομούνται και κατηγοριοποιούνται, υιοθετώντας τις βασικές διαστάσεις του σχεδιασμού μάρκετινγκ. Με βάση την συγκεκριμένη ταξινόμηση, προτείνονται και εξετάζονται εμπειρικά δύο εννοιολογικά πλαίσια κριτηρίων ανάλυσης της αγοράς και της αγοράς στόχου στα πλαίσια του σχεδιασμού μάρκετινγκ νιας εφαρμογής ηλεκτρονικής εκπαίδευσης. Η εγκυρότητα των εννοιολογικών πλαισίων δοκιμάζεται με την διεξαγωγή πρωτογενούς έρευνας , τα αποτελέσματα της οποίας δύναται να τροποποιήσουν τις ερευνητικές διαστάσεις τους, παρέχοντας στο προτεινόμενο μοντέλο δυναμικότητα και προσαρμοστικότητα, σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες και συνθήκες των συγκεκριμένων εφαρμογών ηλεκτρονικής εκπαίδευσης.el
dc.description.abstractEffects of the Internet on the educational area, created a new dynamic, international and virtual environment. In this setting, universities and organizations are forced to incorporate e-learning practices or optimize current interactive, multi-mediated, learning environments based on past experience and applications and the new emerging digital technologies. In many cases, current e-learning programs are still experimenting in order to achieve an e-learning context that addresses successfully both educational and technical issues. As a result it is evident that effective e-learning planning should be based on a well-defined marketing strategy. Successful e-learning applications are based upon integrated marketing strategy, which involves thorough market and target group analysis. Understanding target group specific needs and characteristics, analyzing environmental factors, determining strategic and tactical aims, as well as, planning the requiring marketing mix elements are considered important activities to develop a competency based and IT deliverable e-learning academic module. The basic scope of this thesis is to develop a model for an integrated marketing planning process of an e-learning system. To achieve this goal, the thesis carries out an extended bibliographical review which analyzes, and classifies the sum of previous studies and researches regarding, e- learning concept and dimensions, using the basic parameters of marketing planning process. Based on the above bibliographical analysis the thesis, proposes two conceptual frameworks for market and target market analysis of an e learning application. The above conceptual frameworks are tested empirically with secondary and primary research in specific thematic areas. Results provided a practical framework for the e-learning providers future growth and prosperity.en
dc.format.extent380 σ.el
dc.format.extent2967293 bytes-
dc.format.extent318405 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.rightsΤο ηλεκτρονικό αντίτυπο της διατριβής θα αποδεσμευτεί μετά τις 26/8/2010.el
dc.subjectΜάρκετινγκel
dc.subjectΣτρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκel
dc.subjectΑνάλυση αγοράςel
dc.subjectΑνάλυση αγοράς στόχουel
dc.subjectΗλεκτρονική εκπαίδευσηel
dc.subjectMarketingen
dc.subjectStrategic marketing planningen
dc.subjectMarket analysisen
dc.subjectTarget market analysisen
dc.subjectE-learningen
dc.titleΚριτήρια ανάλυσης αγοράς και αγοράς στόχου για το στρατηγικό σχεδιασμό μάρκετινγκ συστήματος ηλεκτρονικής εκπαίδευσης (εννοιολογικό πλαίσιο και εμπειρική έρευνα)el
dc.title.alternativeStrategic marketing planning for e-learning systems: market and target market criteria analysis (conceptual framework and empirical research)en
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.committeememberΜάνθου, Βασιλικήel
dc.contributor.committeememberΒλαχοπούλου, Μάρωel
dc.contributor.committeememberΠαπαδημητρίου, Ιωάννηςel
dc.contributor.departmentΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής. (ΕΠ)el
Appears in Collections:Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (Δ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Malama_license.pdfΔήλωση αποδέσμευσης (Ελεγχόμενη πρόσβαση)310.94 kBAdobe PDFView/Open
Malama_Phd2009.pdf2.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.