Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13823
Συγγραφέας: Μάλαμα, Ελεονώρα Ιουλία
Τίτλος: Κριτήρια ανάλυσης αγοράς και αγοράς στόχου για το στρατηγικό σχεδιασμό μάρκετινγκ συστήματος ηλεκτρονικής εκπαίδευσης (εννοιολογικό πλαίσιο και εμπειρική έρευνα)
Αλλοι τίτλοι: Strategic marketing planning for e-learning systems: market and target market criteria analysis (conceptual framework and empirical research)
Ημερομηνία Έκδοσης: 2009
Τμήμα: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής. (ΕΠ)
Επόπτης Καθηγητής: Μάνθου, Βασιλική
Περίληψη: Οι σύγχρονες εξελίξεις στον τομέα της πληροφορικής και των επικοινωνιών, συνέβαλαν σημαντικά στην ανάπτυξη νέων καινοτόμων τρόπων επικοινωνίας, επηρεάζοντας την λειτουργία ποικίλων επιχειρηματικών διαδικασιών, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται η παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Η παραδοσιακή εκπαιδευτική διαδικασία εκσυγχρονίζεται και εναρμονίζεται με τις καινοτομικές τεχνολογικές εξελίξεις, στοχεύοντας στην παροχή ευέλικτων και λειτουργικών υπηρεσιών μάθησης, οι οποίες ικανοποιούν τις απαιτήσεις των σύγχρονων εκπαιδευόμενων. Στα πλαίσια αυτά, παρατηρείται ευρεία εξάπλωση των εφαρμογών ηλεκτρονικής εκπαίδευσης στην εκπαιδευτική αγορά, η οποία εμπεριέχει την ανάγκη ανάπτυξης στρατηγικών μάρκετινγκ, που θα συμβάλουν καθοριστικά στη βιωσιμότητα και την επιτυχή δραστηριοποίηση τους στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι η δημιουργία ενός μοντέλου ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδιασμού μάρκετινγκ των συστημάτων ηλεκτρονικής εκπαίδευσης. Οι υπάρχουσες βιβλιογραφικές πηγές, αναφορικά με την έννοια και τις παραμέτρους της ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, αναλύονται, ταξινομούνται και κατηγοριοποιούνται, υιοθετώντας τις βασικές διαστάσεις του σχεδιασμού μάρκετινγκ. Με βάση την συγκεκριμένη ταξινόμηση, προτείνονται και εξετάζονται εμπειρικά δύο εννοιολογικά πλαίσια κριτηρίων ανάλυσης της αγοράς και της αγοράς στόχου στα πλαίσια του σχεδιασμού μάρκετινγκ νιας εφαρμογής ηλεκτρονικής εκπαίδευσης. Η εγκυρότητα των εννοιολογικών πλαισίων δοκιμάζεται με την διεξαγωγή πρωτογενούς έρευνας , τα αποτελέσματα της οποίας δύναται να τροποποιήσουν τις ερευνητικές διαστάσεις τους, παρέχοντας στο προτεινόμενο μοντέλο δυναμικότητα και προσαρμοστικότητα, σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες και συνθήκες των συγκεκριμένων εφαρμογών ηλεκτρονικής εκπαίδευσης.
Effects of the Internet on the educational area, created a new dynamic, international and virtual environment. In this setting, universities and organizations are forced to incorporate e-learning practices or optimize current interactive, multi-mediated, learning environments based on past experience and applications and the new emerging digital technologies. In many cases, current e-learning programs are still experimenting in order to achieve an e-learning context that addresses successfully both educational and technical issues. As a result it is evident that effective e-learning planning should be based on a well-defined marketing strategy. Successful e-learning applications are based upon integrated marketing strategy, which involves thorough market and target group analysis. Understanding target group specific needs and characteristics, analyzing environmental factors, determining strategic and tactical aims, as well as, planning the requiring marketing mix elements are considered important activities to develop a competency based and IT deliverable e-learning academic module. The basic scope of this thesis is to develop a model for an integrated marketing planning process of an e-learning system. To achieve this goal, the thesis carries out an extended bibliographical review which analyzes, and classifies the sum of previous studies and researches regarding, e- learning concept and dimensions, using the basic parameters of marketing planning process. Based on the above bibliographical analysis the thesis, proposes two conceptual frameworks for market and target market analysis of an e learning application. The above conceptual frameworks are tested empirically with secondary and primary research in specific thematic areas. Results provided a practical framework for the e-learning providers future growth and prosperity.
Λέξεις Κλειδιά: Μάρκετινγκ
Στρατηγικός σχεδιασμός μάρκετινγκ
Ανάλυση αγοράς
Ανάλυση αγοράς στόχου
Ηλεκτρονική εκπαίδευση
Marketing
Strategic marketing planning
Market analysis
Target market analysis
E-learning
Πληροφορίες: Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή.
Διατριβή (Διδακτορική)- -Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2009.
Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 8, 63-73, 135-143, 213-215, 311, 321-322).
014/2009
Δικαιώματα: Το ηλεκτρονικό αντίτυπο της διατριβής θα αποδεσμευτεί μετά τις 26/8/2010.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (Δ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Malama_license.pdfΔήλωση αποδέσμευσης (Ελεγχόμενη πρόσβαση)310.94 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα
Malama_Phd2009.pdf2.9 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.