Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13801
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΓκοτζαμάνη, Κατερίναel
dc.contributor.authorΠαππά, Χρυσούλαel
dc.date.accessioned2010-02-26T09:41:22Z-
dc.date.available2010-02-26T09:41:22Z-
dc.date.issued2010en
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13801-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010.el
dc.description.abstractΟι διεθνείς εξελίξεις στον ζωτικής σημασίας χώρο της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης καθιστούν επιβεβλημένη την αύξηση και συνεχή βελτίωση της ποιότητας των εκπαιδευτικών τους δραστηριοτήτων συνοδευόμενη από ενεργότερη συμμετοχή στο σκέλος της κοινωνικής τους αποστολής. Η συγκεκριμένη μελέτη κυρίως σκιαγραφεί θέματα διασφάλισης και αξιολόγησης της ποιότητας στην ανώτερη εκπαίδευση σε πολλές χώρες της Ευρώπης, τι προσπάθειες αξιολόγησης έχουν γίνει στην Ελλάδα, αν η εφαρμογή αυτών των συστημάτων ποιότητας ήταν επιτυχής ή ως ποιο σημείο έχουν υπάρξει αντιδράσεις από τους ανθρώπους που εμπλέκονται. Η περίπτωση της Μεγάλης Βρετανίας έχει εξεταστεί. Επίσης, αυτή η εργασία ερευνά την επικρατούσα κουλτούρα, τα μοντέλα διοίκησης (γραφειοκρατικό μοντέλο) και πως το προσωπικό (διοικητικό και ακαδημαϊκό) είναι ικανοποιημένο. Η όλη έρευνα στηρίζεται σε εμπειρική εξέταση δεδομένων που ελήφθησαν στο Τ.Ε.Ι Λάρισας, μιας και πρόκειται για ένα από τα πρώτα τεχνολογικά ιδρύματα, με ιστορία και οργανωμένες δομές, στοιχείο αναγκαίο για τη διεξαγωγή της έρευνας. Επίσης, σημαντικό στοιχείο αποτελεί και η δυνατότητα συνεργασίας με το συγκεκριμένο Τ.Ε.Ι. Το Τ.Ε.Ι Λάρισας ιδρύθηκε το 1983 (Ν. 1404/83). Το 2001 με το Ν. 2916/2001 τα ΤΕΙ εντάχθηκαν στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Σήμερα περιλαμβάνει 4 σχολές και 20 τμήματα, μαζί με τα παραρτήματα σε Καρδίτσα και Τρίκαλα. Η εργασία αποτελεί μια προσπάθεια να δούμε πως η επικρατούσα κουλτούρα, τα μοντέλα διοίκησης, και η ικανοποίηση του προσωπικού επηρεάζουν την ποιότητα. Επίσης, αν η επικρατούσα κουλτούρα θα βοηθήσει ή θα παρεμποδίσει αλλαγές στο Τ.Ε.Ι., οι οποίες θα συμβούν σε μια πιθανή εγκατάσταση συστημάτων διασφάλισης ποιότητας. Η έρευνα διεξήχθη στο Τ.Ε.Ι Λάρισας μέσω δομημένων ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν στο ακαδημαϊκό και διοικητικό προσωπικό. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως ο τύπος κουλτούρας γενιάς και ιεραρχίας συνυπάρχουν στο Τ.Ε.Ι. Τα αποτελέσματα επίσης, έδειξαν ότι το προσωπικό πιστεύει ότι η ποιότητα στο Τ.Ε.Ι. είναι μετρίου βαθμού. Τα δεδομένα, που δυσμενώς επηρεάζουν την ποιότητα, σύμφωνα με αυτή την έρευνα, είναι η κουλτούρα αγοράς και η κουλτούρα γενιάς. Τα τελευταία υποδεικνύουν ότι τα εμπόδια σε μια πιθανή εφαρμογή συστημάτων διοίκησης ποιότητας στο Τ.Ε.Ι. συνίστανται στα εξής: έλλειψη μηχανισμών εμψύχωσης και εξουσιοδότησης προσωπικού, μη συμμετοχή όλων των επιπέδων στη λήψη αποφάσεων και προβλήματα ανθρώπινου δυναμικού (θέματα εξέλιξης).el
dc.format.extent79 σ.el
dc.format.extent822997 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΚουλτούραel
dc.subjectΔιοίκηση ποιότηταςel
dc.titleΟ παράγοντας της κουλτούρας κατά την εφαρμογή της διοίκησης της ποιότητας στην ανωτάτη εκπαίδευσηel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pappa_Msc2010.pdf803.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.