Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13762
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣουμπενιώτης, Δημήτριοςel
dc.contributor.authorΚατσίκα, Δήμητραel
dc.date.accessioned2010-02-18T06:52:46Z-
dc.date.available2010-02-18T06:52:46Z-
dc.date.issued2010en
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13762-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010.el
dc.description.abstractΣτο πρώτο κεφάλαιο θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε το τουριστικό προϊόν ως προς τα εσωτερικά του χαρακτηριστικά ώστε να είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τον πυρήνα του αντικειμένου με το οποίο θα ασχοληθούμε. Θα ξεκινήσουμε με μια σύντομη ιστορική αναδρομή με στόχο να κατανοήσουμε το χρονικό βάθος μέσα στο οποίο εκτείνεται ο τουρισμός. Στη συνέχεια θα επικεντρωθούμε στο να περιγράψουμε τη σπουδαιότητα του τουριστικού κλάδου ως προς δύο κατευθύνσεις, αυτή των θετικών επιπτώσεων από τη μια και εκείνη των αρνητικών από την άλλη, διότι όλα τα ζητήματα συνθέτονται από δύο όψεις, τις οποίες οφείλουμε να αναδείξουμε για να μην υποπέσουμε στο σφάλμα της υποκειμενικότητας και της μονομέρειας. Μετά θα εστιάσουμε στο να περιγράψουμε το τουριστικό προϊόν ως προς τα ελληνικά δεδομένα, με στόχο την ανάδειξη της διαφορετικότητάς του ή όχι. Τέλος, θα περιγράψουμε την εναλλακτικές μορφές επιχορηγήσεων που το διέπουν γιατί βάσει αυτού θα είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πόσο διευρυμένες ή όχι μπορούν να είναι οι αντιδράσεις της Ελλάδας σε επίπεδο αναπτυξιακού σχεδιασμού. Στο δεύτερο κεφάλαιο θα αναλύσουμε το εξωτερικό περιβάλλον του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, το οποίο είναι τεράστιας σημασίας, διότι είναι το μόνο που δεν επιδέχεται αλλαγές, παρά μόνο βαθιά κατανόηση και παρακολούθηση, ώστε να κινηθούμε παράλληλα με τις νέες τάσεις. Ο διαχωρισμός θα γίνει σε δύο τομείς, αυτό του έμμεσου περιβάλλοντος και αυτό του άμεσου. Στο μεν πρώτο, θα αναφερθούμε σε θέματα που απασχολούν τον κόσμο κατά την τρέχουσα χρονική περίοδο, όπως είναι η οικονομική κρίση, η γρίπη των χοίρων και βέβαια όλα τα τρέχοντα στατιστικά στοιχεία που έχουν να κάνουν με το ποια κατάσταση επικρατεί στον τουρισμό σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Στο δε δεύτερο, θα καταγράψουμε ποια είναι η αγοραστική δύναμη της Ελλάδας, ποιοι είναι οι ανταγωνιστές της και ποια είναι τα σύγχρονα υποκατάστατα τουριστικά προϊόντα που πρωταγωνιστούν στην εποχή μας. Στο τρίτο κεφάλαιο θα προχωρήσουμε σε μια πιο πρακτική ανάλυση του θέματος, ξεκινώντας με την παράθεση των δυνάμεων, αδυναμιών, ευκαιριών και απειλών του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, μιας και αυτό αποτελεί τη βάση για οποιαδήποτε περαιτέρω αντιμετώπιση των προβλημάτων που το περικλείουν. Έχοντας ως πυρήνα όλα τα παραπάνω θα θέσουμε τους στρατηγικούς στόχους, τόσο τους ποσοτικούς όσο και τους ποιοτικούς, ώστε να είμαστε σε θέση να εκφράσουμε τις λύσεις που πρέπει να εφαρμοστούν για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα. Θα κλείσουμε το θέμα προς ανάλυση, δίνοντας το τελικό στίγμα όλων των πληροφοριών που παρατέθηκαν, εξάγοντας ένα γενικό συμπέρασμα.el
dc.format.extent85 σ.el
dc.format.extent1322555 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΤουρισμόςel
dc.subjectΣτρατηγικές ανάπτυξηςel
dc.titleΕναλλακτικές στρατηγικές ανάπτυξης τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδαel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Katsika_Msc2010.pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons