Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13761
Author: Κότιου, Αικατερίνη
Title: Σχεδιασμός και λειτουργία γραφείου ποιότητας σε νοσοκομειακή μονάδα
Date Issued: 2010
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Βούζας, Φώτιος
Abstract: Η ποιότητα είναι φιλοσοφία ζωής που οδηγεί στην αξιοπιστία. Μετά την επιτυχή εφαρμογή των αρχών ποιότητας στον τομέα της βιομηχανίας έγιναν προσπάθειες να εφαρμοστούν και στον τομέα της παροχής υπηρεσιών. Ο Avedis Donabedian καθηγητής στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου Μίσιγκαν προχώρησε στον πρώτο κλασικό πλέον ορισμό της ποιότητας της φροντίδας στην ιατρική. Ένας από τους στόχους της πολιτικής της ποιότητας στον χώρο της υγείας είναι η διασφάλιση και η συνεχής βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών φροντίδας υγείας. Οι αλλαγές στον τομέα της υγείας είναι απαραίτητες, ξεκινούν από την εσωτερική ανάγκη του οργανισμού με την αναγνώριση των προβλημάτων, την προετοιμασία κατάλληλων διορθωτικών μέτρων και την εφαρμογή τους. Οι αλλαγές δεν προέρχονται μόνο από την εσωτερική ανάγκη των παρόχων υπηρεσιών υγείας, αλλά και από εξωτερικούς παράγοντες όπως ρυθμιστικούς οργανισμούς, νομικές ενέργειες. Η ανάπτυξη της ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας προήλθε από αναπτυγμένες χώρες, ιδίως από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστραλία εστιάζοντας στα νοσηλευτικά ιδρύματα, την υψηλή τεχνολογία και την αυτοαξιολόγηση. Στην Ελλάδα ο τομέας υγείας χωρίζεται στον ιδιωτικό και τον δημόσιο. Το μεγαλύτερο μέρος των υπηρεσιών υγείας παρέχεται από τα νοσοκομεία. Το ιδιωτικό νοσοκομείο διέπεται από εσωτερικούς κανόνες και ρυθμίσεις του εκάστοτε οργανισμού, το δε δημόσιο νοσοκομείο διέπεται από την κυβερνητική πολιτική και την νομοθεσία. Για να εφαρμοστούν οι πολιτικές ποιότητας στον τομέα της υγείας στην Ελλάδα, αναγκαία παράμετρος, εκτός της νοοτροπίας της διοίκησης στην ποιότητα, είναι η ίδρυση, η λειτουργία και η επαρκής στελέχωση γραφείων ποιότητας στις μονάδες υγείας στις οποίες δεν υφίστανται. Για να διερευνηθούν τα οφέλη από την εφαρμογή της πολιτική της ποιότητας στον χώρο της υγείας, διενεργήθηκε έρευνα σε υπάρχοντα γραφεία ποιότητας σε μεγάλα νοσοκομεία, δύο των Αθηνών ένα ειδικό και ένα γενικό, και ενός γενικού στην Θεσσαλονίκη. Η μεθοδολογία της έρευνας είναι η προσωπική συνέντευξη και η συμπλήρωση ερωτηματολογίου των υπευθύνων των γραφείων ποιότητας. Οι ερωτήσεις τόσο της συνέντευξης όσο και του ερωτηματολογίου είναι, στην πρώτη ενότητα βιογραφικές και προσωπικές καθώς επίσης και ερωτήσεις σχετικά με τον ρόλο τον οποίο βιώνουν εξασκώντας το έργο τους στον οργανισμό. Στην δεύτερη ενότητα αναφέρονται στην στελέχωση του τμήματος ποιότητας και στην τρίτη στις αρμοδιότητες και την λειτουργία του τμήματος με αναφορές στην συμβολή των αποτελεσμάτων του έργου του γραφείου στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Τα οφέλη από την λειτουργία των γραφείων ποιότητας πέρα από την βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας είναι η υπαγωγή του οργανισμού σε πιστοποιήσεις βασισμένες στα διεθνή πρότυπα ποιότητας. Το αποτέλεσμα της λειτουργίας είναι υπηρεσίας υγείας υψηλής ποιότητας, ικανοποίηση των ενδιαφερομένων ομάδων και μείωση του κόστους.
Keywords: Ποιότητα στον χώρο της υγείας
Γραφεία ποιότητας σε νοσοκομειακές μονάδες
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kotiou_Msc2010.pdf899.51 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons