Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13748
Author: Κοκκίνης, Παρασκευάς
Title: Σύστημα υποστήριξης μάθησης και διδασκαλίας
Date Issued: 2009
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Σατρατζέμη, Μαρία
Abstract: Ως μάθηση μπορούμε να ορίσουμε το αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Μάλιστα σήμερα μιλούμε για δια βίου μάθηση μιας και οι γνώσεις δεν είναι στατικές αλλά αυξάνονται συνεχώς. Το αποτέλεσμα της μάθησης είναι γνώσεις, δεξιότητες και αξίες, αγαθά απαραίτητα για την προσωπική ολοκλήρωση του ανθρώπου αλλά και για την επαγγελματική αποκατάσταση. Η αναγκαιότητα της μάθησης προκύπτει από τα αποτελέσματα της, που δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει, διότι αλλιώς οδηγείται στην περιθωριοποίηση και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Η συμβολή της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία (και κατ’ επέκταση στην μάθηση) φαίνεται από παλιά. Αρχικά με την κατασκευή παπύρων και χαρτιού τα οποία αποτέλεσαν την βάση για δημιουργία χειρόγραφων βιβλίων. Στην συνέχεια με την εισαγωγή της τεχνολογίας της τυπογραφίας έχουμε την μαζική παραγωγή βιβλίων με χαμηλό κόστος. Επίσης η τεχνολογία των ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι ένας πολύ σημαντικός σταθμός στην εκπαιδευτική διαδικασία μιας και δίνει τη δυνατότητα συνδυασμού πολυμέσων και υπερμέσων τα οποία είναι τα εργαλεία για την κατασκευή ηλεκτρονικών βιβλίων που μπορούν να παρέχουν μεγάλο όγκο πληροφορίας σε ελάχιστο χώρο (σε σχέση με τα παραδοσιακά βιβλία). Η πραγματική όμως επανάσταση της τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία ήταν με την χρήση των δικτύων των υπολογιστών και κυρίως του διαδικτύου (internet). Με τη χρήση του διαδικτύου σαν εργαλείο εκπαίδευσης γίνεται δυνατή η επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων, αλλά και μεταξύ των ίδιων των εκπαιδευομένων, ακόμα και από απόσταση. Η επικοινωνία μπορεί να είναι σύγχρονη ή ασύγχρονη, επικοινωνία ένας προς ένα, ένα προς πολλούς, πολλών προς πολλούς. Η τεχνολογία των υπολογιστών και των δικτύων υπολογιστών δίνει ακόμα τη δυνατότητα δημιουργίας ηλεκτρονικών τάξεων, όπου οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να παρακολουθούν από απόσταση, να παραδίδουν εργασίες και να έχουν πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό ανεξάρτητα από τον φυσικό χώρο στον οποίο βρίσκονται. Στην παρούσα πτυχιακή εργασία αναπτύχθηκε εφαρμογή διαδικτύου για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχονται από τις τεχνολογίες των υπολογιστών και των δικτύων υπολογιστών, ώστε να καταστεί η εκπαιδευτική διαδικασία περισσότερο παραγωγική.
Keywords: Διαχείριση ηλεκτρονικών μαθημάτων
Ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Διαδικτυακή εφαρμογή
Μάθηση
Διδασκαλία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2009.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kokkinis_Msc2009.pdf1.96 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.