Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/13471
Author: Περδικάκη, Βασιλική Ν.
Title: Η διοίκηση-διαχείριση γνώσης στα ελληνικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα
Alternative Titles: Knowledge managment in Greek financial institutions: knowledge managment in the Greek banking sector
Date Issued: 2009
Department: Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Supervisor: Κάτος, Αναστάσιος
Abstract: Ο τραπεζικός κλάδος αποτελεί έναν από τους εργασιακούς κλάδους που χαρακτηρίζεται ως υψηλής εντάσεως γνώσης, καθώς αυτό που διαφοροποιεί την προσφερόμενη χρηματοοικονομική υπηρεσία είναι η αρτιότητα γνώσης του υπαλλήλου πρώτης γραμμής. Η παρούσα διατριβή προσεγγίζει το θέμα της διαχείρισης γνώσης αρχικά θεωρητικά κάνοντας ανασκόπηση στο έργο συγγραφέων και ερευνητών που μελετούν πολύπλευρα διάφορες παραμέτρους της. Στη συνέχεια “ρίχνει φώς” στην ανθρωποκεντρική πτυχή της διαχείρισης της γνώσης αναδεικνύοντας τους παράγοντες που επηρεάζουν τη στάση του προσωπικού απέναντι στις πολιτικές που εφαρμόζονται από τη διοίκηση της κάθε τράπεζας σε κάθε στάδιο του κύκλου ζωής της οργανωσιακής γνώσης. Κάτω από τον άξονα που καθόριζαν τα διαδοχικά στάδια του κύκλου ζωής απευθύνουμε ερωτήσεις τόσο σε διοικητικά στελέχη των έξι μεγαλυτέρων, από άποψη δικτύου τραπεζών, στον ελληνικό χώρο μέσω συνέντευξης όσο και σε 176 υπαλλήλους μέσω δημοσκόπησης των 14 μεγαλύτερων ελληνικών τραπεζών. Μετά την περιγραφή της σημερινής πραγματικότητας της διαχείρισης γνώσης στον ελληνικό τραπεζικό κλάδο πραγματοποιούμε στατιστική ανάλυση των στοιχείων της δειγματοληψίας με τη χρήση των στατιστικών εφαρμογών SPSS (15.0) και Eviews (4.1). Μέσα από τους ελέγχους των υποθέσεων της διατριβής με x2 ελέγχους και ανάλυση παλινδρομήσεων καταλήγουμε στην διαπίστωση πως υπάρχει μια σειρά παραγόντων που επηρεάζουν τη στάση του προσωπικού απέναντι στη διαχείριση γνώσης.
The banking sector is one of the working sectors that are characterized as highly knowledge intensive since the expertise of the first line employee differentiates the financial service that is being offered. This thesis approaches the topic of knowledge management initially at a theoretical basis though literature review in the work of writers and researchers that study the various parameters of knowledge management from different points of view. Subsequently it ''illuminates'' the human centric depth of knowledge management by highlighting the factors that have an influence on personnel's attitude towards the policies that are being applied by the managers of each financial institution in every stage of the organisational knowledge’s life cycle. Under the axis of vision of the successive stages of knowledge life cycle, we interview the managerial officers of the six largest, in branch-network banks in the Greek territory, and we address questions to 176 employees of the 14 largest Greek banks through questionnaire. After describing today's reality of knowledge management in the Greek banking sector, we perform statistical analysis of the sampling data with the use of the statics that applications SPSS (15.0) and Eviews (4.1). Though chi-square tests and regression analysis we conduct our hypothesis tests and we arrive to the conclusion that there exists a series of variables that affect the personnel's attitude towards knowledge management.
Keywords: Διοίκηση γνώσης
Διαχείριση γνώσης
Κύκλος ζωής οργανωσιακής γνώσης
Ελληνικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα
Ελληνικός τραπεζικός κλάδος
Knowledge management
Organisational knowledge life cycle
Greek financial institutions
Greek banking sector
Information: Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή.
Το ηλεκτρονικό αντίτυπο της διατριβής θα αποδεσμευτεί μετά τις 22/09/2010
017/2009
Appears in Collections:Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (Δ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Perdikaki_license.pdfΔήλωση αποδέσμευσης (ελεγχόμενη πρόσβαση)188.29 kBAdobe PDFView/Open
Perdikaki_Msc2009.pdf4.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.