Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/30090
Συγγραφέας: Ζευγαροπούλου, Σταυρούλα
Τίτλος: Μετάβαση των ατόμων με αναπηρία στην ενήλικη ζωή: μια διερευνητική μελέτη των απόψεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευση
Αλλοι τίτλοι: The transition of individuals with disabilities in adulthood: a research study of primary and secondary teachers’ views
Ημερομηνία Έκδοσης: 2024
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση
Επόπτης Καθηγητής: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Περίληψη: Η μετάβαση των ατόμων με αναπηρία στην ενήλικη ζωή αποτελεί θέμα ζωτικής σημασίας, τόσο για τα ίδια τα άτομα όσο και για την οικογένειά τους. Οι τομείς που πρέπει ένα άτομο να κατακτήσει προς αυτήν την κατεύθυνση είναι οι εξής: Ανεξάρτητη Διαβίωση, Διαπροσωπικές Σχέσεις, Κοινωνική Συμπερίληψη, Υγεία – Ευημερία, Εργασία. Σημαντικός, προς την ομαλή πορεία της διαδικασίας μετάβασης στην ενήλικη ζωή, φαίνεται να είναι ο ρόλος των εκπαιδευτικών τους, ήδη από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Έτσι, η παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα της μετάβασης των ατόμων με αναπηρία στην ενήλικη ζωή και συγκεκριμένα τις απόψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τις προϋποθέσεις, τις πρακτικές και τις προκλήσεις που μπορεί να είναι σημαντικές κατά την διαδικασία μετάβασης. Επιπλέον, μέρος της έρευνας αποτελεί και η σύγκριση των απόψεών τους ανάλογα με τα δημογραφικά στοιχεία τους. Στη συγκεκριμένη έρευνα συμμετείχαν συνολικά 96 εκπαιδευτικοί. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο 73 ερωτήσεων τύπου Likert. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, παρατηρήθηκε ότι σημαντικότερες, για τους εκπαιδευτικούς, είναι οι προϋποθέσεις που σχετίζονται με την Εργασία και την Υγεία και Ευημερία. Οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν επίσης πως σημαντικότερη πρακτική είναι ο Σχεδιασμός της Μετάβασης, ενώ σημαντικότερες προκλήσεις είναι ο φόρτος εργασίας, η συνεργασία με τους γονείς και η ακαμψία που υπάρχει λόγω του αναλυτικού αλλά και του ωρολογίου προγράμματος. Τέλος, τα δημογραφικά στοιχεία που φαίνεται να επηρέασαν τις απόψεις των εκπαιδευτικών της παρούσας έρευνας είναι το φύλο τους, η ηλικία τους, η εκπαιδευτική βαθμίδα στην οποία υπηρετούν, η προϋπηρεσία τους στην ειδική αγωγή και η εκπαίδευσή τους.
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
Δικαιώματα: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ZevgaropoulouStavroulaMsc2024.pdf587.47 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons