Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29219
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Πλατσίδου, Μαρία | el |
dc.contributor.author | Πάνου, Δήμητρα | el |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T12:45:06Z | - |
dc.date.available | 2023-07-24T12:45:06Z | - |
dc.date.issued | 2023 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29219 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023. | el |
dc.description.abstract | Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας αποτελεί μια σύνθετη διαδικασία την οποία επηρεάζουν διάφοροι παράγοντες, είτε εσωτερικοί είτε εξωτερικοί. Στους εσωτερικούς παράγοντες συγκαταλέγονται τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του ατόμου. Η παρούσα έρευνα ασχολείται συγκεκριμένα με την τελειοθηρία και την ανάληψη ρίσκου. Πρόκειται για χαρακτηριστικά που έχουν παρατηρηθεί ότι επηρεάζουν τις επιδόσεις στις ξένες γλώσσες. Ειδικά στα πλαίσια της Ελλάδας δεν έχει υπάρξει κάποια σχετική μελέτη που να αφορά αυτούς τους δύο παράγοντες και τη σχέση τους με την επιτυχή εκμάθηση της αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Αυτό το ερευνητικό κενό σκοπεύει να καλύψει η συγκεκριμένη έρευνα. Οι συμμετέχοντες της έρευνας ήταν 103 ενήλικες με γνώσεις αγγλικής γλώσσας διαφορετικών επιπέδων. Η εκμάθηση της γλώσσας μετρήθηκε βάσει του επιπέδου γλωσσομάθειας που κατέχουν (Α1-Γ2). Για τη μέτρηση της τελειοθηρίας χρησιμοποιήθηκε η ελληνική έκδοση του ερωτηματoλογίου Almost Perfect Scale-Revised (APS-R, Slaney, Rice, Mobley, Trippi, & Ashby, 2001), ενώ για τη μέτρηση της ανάληψης ρίσκου το Language Class Risk-taking Scale (Ely, 1986). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η ανάληψη ρίσκου και τα υψηλά κριτήρια ασκούν στατιστικά σημαντική πρόβλεψη στο επίπεδο γλωσσομάθειας της αγγλικής γλώσσας, η οποία βέβαια είναι περιορισμένη. Αυτό το εύρημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο από καθηγητές/-τριες αγγλικών όσο και από εκπαιδευόμενους/-ες, έτσι ώστε να γίνει η κατάλληλη προσαρμογή των διδακτικών μεθόδων από τη μια και των στρατηγικών μάθησης από την άλλη με σκοπό την επιτυχή εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας. | el |
dc.format.extent | 96 | el |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | el |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | en |
dc.subject | Εκμάθηση ξένων γλωσσών | el |
dc.title | Η επίδραση της τελειοθηρίας και της ανάληψης ρίσκου στην εκμάθηση της αγγλικής ως ξένης γλώσσας | el |
dc.title.alternative | The impact of perfectionism and risk-taking on learning English as a foreign language | en |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PanouDimitraMsc2023.pdf | 1.41 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License