Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29159
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.advisorΠλατσίδου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΓλάρου, Ειρήνηel
dc.date.accessioned2023-07-17T06:33:37Z-
dc.date.available2023-07-17T06:33:37Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/29159-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΗ παρούσα έρευνα εξέτασε τα επίπεδα τελειοθηρίας, επαγγελματικής εξουθένωσης και άγχους των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και την σχέση των υπό εξέταση μεταβλητών μεταξύ τους. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί ταξινομήθηκαν σε τρεις ομάδες (προσαρμοστικοί τελειοθήρες, δυσπροσαρμοστικοί τελειοθήρες, μη τελειοθήρες) με βάση την κλίμακα μέτρησης της τελειοθηρίας, προκειμένου να ελεγχθούν αν τα επίπεδα της επαγγελματικής εξουθένωσης που βιώνουν διαφέρουν ανάλογα την ομάδα στην οποία ταξινομήθηκαν. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη χρήση ερωτηματολογίου το οποίο συμπληρώθηκε από 252 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν ήταν α) για την τελειοθηρία η κλίμακα APS-R (The Almost Perfect Scale-Revised) των Slaney et al., (2001), β) για την επαγγελματική εξουθένωση η κλίμακα Maslach Burnout Inventory (MBI), (1986) και πιο συγκεκριμένα η έκδοση των Maslach, Jackson & Schwab (1996), που έχει τροποποιηθεί για να απευθύνεται αποκλειστικά σε εκπαιδευτικούς και γ) για το άγχος η κλίμακα STAI (State Trait Anxiety Inventory) των Spielberger et al., (1968). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα επίπεδα τελειοθηρίας και άγχους των εκπαιδευτικών κυμάνθηκαν σε μέτρια επίπεδα ενώ της επαγγελματικής εξουθένωσης σε χαμηλά. Όσον αφορά τη σχέση των τριών μεταβλητών, η θέσπιση υπερβολικά υψηλών προτύπων απόδοσης είναι πιθανότερο να οδηγήσει το άτομο να βιώσει το σύνδρομο της επαγγελματικής εξουθένωσης και να του προκαλέσει άγχος. Επίσης, όταν το άτομο βιώνει επαγγελματική εξουθένωση είναι πιθανότερο να βιώνει και Άγχος. Ακόμα, απ’ τους 252 εκπαιδευτικούς βρέθηκαν 125 προσαρμοστικοί τελειοθήρες, 52 δυσπροσαρμοστικοί τελειοθήρες και 75 μη τελειοθήρες. Τέλος, βρέθηκε πως δεν υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφοροποίηση ανάμεσα στις ομάδες των εκπαιδευτικών σε σχέση με τα επίπεδα της επαγγελματικής εξουθένωσης που βιώνουν αλλά παρουσιάστηκαν στατιστικές σημαντικές διαφοροποιήσεις στις διαστάσεις της μεταβλητής.el
dc.format.extent106el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΤελειοθηρίαel
dc.subjectΕπαγγελματική Εξουθένωσηel
dc.subjectΆγχοςel
dc.subjectΠρωτοβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.titleΗ τελειοθηρία των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με την επαγγελματική εξουθένωση και το άγχος που βιώνουνel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Εμφανίζεται στις Συλλογές:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
GlarouEiriniMsc2023.pdf1.64 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons