Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28656
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑναστασίου, Αδάμοςel
dc.contributor.authorΠαπανδρέου, Κονδυλένιαel
dc.date.accessioned2023-03-17T07:58:52Z-
dc.date.available2023-03-17T07:58:52Z-
dc.date.issued2023el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28656-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2023.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει τις απόψεις διευθυντών/ντριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αναφορικά με τη συμβολή τους στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών να αναλάβουν ηγετικούς ρόλους. Τα ερευνητικά ερωτήματα επικεντρώθηκαν στον ρόλο του σχολικού ηγέτη στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών ηγετών, στις πρακτικές που χρησιμοποιεί, στα χαρακτηριστικά του που επηρεάζουν τους εκπαιδευτικούς να αναλάβουν ηγετικές αρμοδιότητες και, τέλος, στους παράγοντες που ευνοούν ή εμποδίζουν το έργο αυτό της ενδυνάμωσης. Η έρευνα υλοποιήθηκε με ποιοτική προσέγγιση, κατά την οποία εφτά διευθυντές και τρεις διευθύντριες συμμετείχαν σε ημιδομημένες συνεντεύξεις. Η ερευνήτρια, αφού συνέλεξε τα δεδομένα, απομαγνητοφώνησε τις συνεντεύξεις και μέσω της θεματικής ανάλυσης προέβη στην ερμηνεία τους, ώστε να εξαχθούν τα συμπεράσματα. Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι διευθυντές, έχοντας επίγνωση του πολυσύνθετου ρόλου τους, αναγνωρίζουν την ανάγκη να διαμοιράσουν την ηγεσία και οι εκπαιδευτικοί να αναλάβουν επίσημους ή ανεπίσημους ρόλους. Η ανταπόκρισή τους στην ανάγκη αυτήν επιτυγχάνεται μέσα από τη στάση τους και, συγκεκριμένα, μέσα από την υιοθέτηση πρακτικών που προωθούν την αυτονομία και την αυτενέργεια των εκπαιδευτικών, παρακάμπτοντας τα εμπόδια που δύνανται να συναντήσουν σε αυτήν τους την προσπάθεια. Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει να βελτιώσει την πρακτική και να βοηθήσει τους σημερινούς διευθυντές/ντριες να αναπτύξουν στρατηγικές, χαρακτηριστικά και δεξιότητες που βοηθούν στην ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών για ανάληψη ηγετικών ρόλων.el
dc.format.extent142el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/en
dc.subjectΗγεσία εκπαιδευτικώνel
dc.subjectΕνδυνάμωσηel
dc.subjectΣχολικός ηγέτηςel
dc.subjectΚατανεμημένη ηγεσίαel
dc.titleΗ ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών στην ανάληψη ηγετικών ρόλων: η συμβολή της σχολικής ηγεσίαςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσίαel
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapandreouKondyleniaMsc2023.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons