Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28198
Author: Μαστοροδήμου, Ελεωνόρα
Title: H επιχειρηματικότητα στην εκπαίδευση και η αειφόρος ανάπτυξη ως πρόγραμμα δραστηριότητας. Η περίπτωση ένταξης σε κέντρο δημιουργικής απασχόλησης
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης & Πολιτισμού
Supervisor: Μπιτζένης, Αριστείδης
Abstract: Ως κύριο στοιχείο του ανθρώπινου κεφαλαίου, η εκπαίδευση είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική επιτυχία ενός έθνους. Η δημιουργία θέσεων εργασίας και η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη μίας χώρας σχετίζονται με την επιχειρηματικότητα. Εκτός από την παροχή βοήθειας στον μαθητή στη διαμόρφωση των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας που είναι απαραίτητα για μια επιτυχημένη προσωπική και επαγγελματική ζωή, καθώς μέσα από την εκπαίδευση καλλιεργούνται και αναπτύσσονται γνώσεις, ικανότητες, εμπειρίες, αξίες και δεξιότητες που αφορούν την ομαλή μετάβαση από το σχολείο στις σύγχρονες κοινωνίες και στην αγορά εργασίας. Από την άλλη πλευρά, η επιχειρηματικότητα είναι συνυφασμένη με την οικονομική πρόοδο και ανάπτυξη τόσο των ανθρώπων όσο και των εθνών. Επιχειρηματικότητα και καινοτομία οδηγούν στην αύξηση των θέσεων εργασίας, δίνοντας σε πλήθος ανθρώπων την δυνατότητα εργασίας και αξιοπρεπούς επιβίωσης. Καθώς η επιχειρηματικότητα είναι άμεσα συνδεδεμένη με την ιδιωτική πρωτοβουλία και σε πολλές περιπτώσεις λανθασμένα με την ιδέα του πλουτισμού, δημιουργείται η απορία στο κατά πόσο επιχειρηματικότητα και εκπαίδευση δύναται να συνάδουν και υπό ποιες προϋποθέσεις. Επιπλέον, μια από τις πιο σύγχρονες και ανερχόμενες έννοιες αφορά την αειφόρο ανάπτυξη, η οποία συνδυάζει κάθε σημείο της ανθρώπινης δράσης με συμπεριφορά φιλική προς το περιβάλλον. Ως εκ τούτου, το τρίπτυχο εκπαίδευση – επιχειρηματικότητα – αειφορία, συνιστά ένα δυναμικό πεδίο, διαρκώς εξελισσόμενο, που αποβλέπει στην προσωπική εξέλιξη, στην προσφορά στο κοινωνικό σύνολο κατά βέλτιστο τρόπο και στην ανάπτυξη συμπεριφοράς που θα συνάδει με την προστασία του περιβάλλοντος και διάκεινται φιλικά προς αυτό. Αυτή η εργασία προσπαθεί να αναδείξει τους τρόπους με τους οποίους η εκπαίδευση μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να σκέφτονται δημιουργικά, καινοτόμα, συνδυάζοντας γνώσεις, δεξιότητες και συμπεριφορές φιλικές προς το περιβάλλον.
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας, Επιχειρηματικότητας, Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MastorodimouEleonoraMsc2022.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons