Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/28051
Author: Λούκα, Ελισσάβετ
Title: Εκπαιδευτική διοίκηση και ηγεσία: η συμβολή των ηγετικών εκπαιδευτικών στελεχών στη διαμόρφωση εκπαιδευτικής πολιτικής στα πλαίσια του εκπαιδευτικού οργανισμού
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Ανδρούτσου, Δέσποινα
Αναστασίου, Αδάμος
Γιαννούλη, Βασιλική
Abstract: Η εκπαιδευτική ηγεσία συμβάλλει καθοριστικά στη διαμόρφωση και ανάπτυξη εκπαιδευτικών πολιτικών στα πλαίσια του εκπαιδευτικού οργανισμού, ώστε να επιτευχθεί η ομαλή λειτουργία και η συλλογική πρόοδό του, καθώς και η παροχή ποιοτικής μάθησης. Η παρούσα ερευνητική μελέτη αποσκοπεί στη διερεύνηση του στυλ ηγεσίας που υιοθετούν τα ηγετικά εκπαιδευτικά στελέχη κατά τη διοίκηση του εκπαιδευτικού οργανισμού, στην καταγραφή των απόψεών τους σε σχέση με τις εκπαιδευτικές πολιτικές που αναπτύσσονται στην εκπαιδευτική κοινότητα και στην αποτελεσματικότητά τους, καθώς και στην εύρεση πιθανής συσχέτισης μεταξύ του στυλ ηγεσίας και των εκπαιδευτικών πολιτικών του εκπαιδευτικού οργανισμού. Για τον σκοπό αυτό, στην έρευνα συμμετείχαν 105 ηγετικά εκπαιδευτικά στελέχη της πρωτοβάθμιας, της δευτεροβάθμιας και μετα-δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των γεωγραφικών περιοχών του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Τα αποτελέσματα της ερευνητικής μελέτης έδειξαν πως τα εκπαιδευτικά ηγετικά στελέχη επιλέγουν τη συναλλακτική ηγεσία και με μικρή διαφορά τη μετασχηματιστική ηγεσία, ενώ διαπιστώθηκε πως δεν επιλέγουν σχεδόν ποτέ την παθητική ηγεσία κατά τη διοίκηση του εκπαιδευτικού οργανισμού. Επιπλέον, από τα αποτελέσματα προέκυψε πως τα εκπαιδευτικά στελέχη συμφωνούν πως στον εκπαιδευτικό οργανισμό αναπτύσσονται εκπαιδευτικές πολιτικές, πολιτική του σχολείου για τη δημιουργία υποστηρικτικού περιβάλλοντος μάθησης και σε μικρότερο βαθμό σχολική πολιτική για τη διδασκαλία, τις οποίες αξιολογούν ιδιαίτερα αποτελεσματικές για την πραγμάτωση του συλλογικού οράματος του οργανισμού. Τέλος, τα αποτελέσματα φανέρωσαν πως υπάρχει συσχέτιση μεταξύ του στυλ ηγεσίας και των εκπαιδευτικών πολιτικών, με τη μετασχηματιστική ηγεσία να αποτελεί προβλεπτικό παράγοντα για την ανάπτυξη και εφαρμογή εκπαιδευτικών πολιτικών στον εκπαιδευτικό οργανισμό.
Educational leadership and the development of educational policies within the educational organization are crucial factors for the smooth functioning and collective progress, as well as the provision of quality learning. This research study aims to investigate the leadership style adopted by the educational leaders in the management of the educational organization, to record their views in relation to the educational policies developed in the educational community and their effectiveness, and to find a possible correlation between the leadership style and the educational policies of the educational organization. For this purpose, 105 educational leaders from primary, secondary and post-secondary education in all geographical areas of the Greek educational system participated in the study. The results showed that educational leaders choose transactional leadership and, with a small difference, transformational leadership, while it was found that they almost never choose passive leadership in the administration of the educational organization. Furthermore, the results revealed that educational administrators agree that educational policies, school policy for creating a learning environment at school and to a lesser extent school policy for teaching are developed in the educational organization, which they evaluate as highly effective in realizing the collective vision of the organization. Finally, the results revealed that there is a correlation between leadership style and educational policies, with transformational leadership being a predictor for the development and implementation of educational policies in the educational organization.
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LoukaElissavetMsc2022.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons