Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/2798
Author: Σαμαρά, Χάϊδω Α.
Title: Μοντελοποίηση και ανάπτυξη πολυμεσικού συστήματος ηλεκτρονικής μάθησης με χρήση αντικειμένων μάθησης και δυνατότητες προσαρμογών στο χώρο στου Διαδικτύου
Alternative Titles: Modeling and developing an adaptive web-based multimedia e-learning system with the use of learning objects
Date Issued: 2007
Department: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής. (ΕΠ)
Supervisor: Μακρίδου-Μπούσιου, Δέσποινα
Abstract: Μέσα από δύο γενιές έρευνας πάνω στην αποτελεσματικότητα των πολυμεσικών τεχνολογιών έχουν προκύψει σημαντικά συμπεράσματα, με τη μορφή αρχών, που καθοδηγούν τους σχεδιαστές στον καλύτερο σχεδιασμό πολυμεσικών συστημάτων. Ωστόσο, τα συμπεράσματα δεν είναι οριστικά και η έρευνα συνεχίζεται για τον καλύτερο τρόπο ενσωμάτωσης και σύνθεσης των υπαρχουσών αρχών καθώς και για την ανεύρεση πρόσθετων παραμέτρων και αρχών. Ο πρώτος στόχος αυτής της διδακτορικής διατριβής είναι να εξετάσει ορισμένες από τις νέες παραμέτρους της πολυμεσικής μάθησης και να καταλήξει σε συμπεράσματα σχετικά με τον ρόλο αυτών των παραμέτρων κατά τη μάθηση μέσω ενός αλληλεπιδραστικού πολυμεσικού περιβάλλοντος που βασίζεται στο Διαδίκτυο. Ο δεύτερος στόχος της διατριβής αναφέρεται στην πρόταση ενός μοντέλου και μιας μεθοδολογίας σχεδιασμού ενός πολυμεσικού περιβάλλοντος μάθησης. Το μοντέλο αυτό βασίζεται σε εδραιωμένες αρχές πολυμεσικής σχεδίασης και μάθησης, αλλά ταυτόχρονα ενσωματώνει και ορισμένες νέες παραμέτρους. Από τεχνική σκοπιά η υλοποίηση του μοντέλου βασίζεται στη χρήση αντικειμένων μάθησης. Προτείνεται και τεκμηριώνεται η επιλογή συγκεκριμένου συνόλου μεταδεδομένων που χρειάζεται να συνοδεύουν τα αντικείμενα μάθησης. Ο τρίτος στόχος της διατριβής είναι η ανάπτυξη μιας εφαρμογής λογισμικού προσαρμοζόμενης παροχής μαθησιακού υλικού με την οποία αξιοποιείται και ελέγχεται το προτεινόμενο μοντέλο. Ως πεδίο εφαρμογής επιλέχθηκε το γνωστικό αντικείμενο των αλγορίθμων και των δομών δεδομένων.
Although the results are not decisive, two generations of multimedia research have contributed to establishing factors that influence effective multimedia design. Emerging factors, which have begun constituting a third generation of multimedia design and learning research. The first question of specific interest of this study is what role these factors could play in facilitating learning through a web-based multimedia learning system. The second goal of this study has to do with the proposal of a multimedia learning model and a methodology for designing multimedia learning environments. The model is based on established theories of multimedia learning while also attempts to take into account several of the emerging parameters. On a technical level, the design and development of the multimedia learning environment implemented is based on learning object technology; the metadata packaging of the learning content has been used to provide information to the system concerning the above parameters in a standardized way. The specific multimedia learning system designed is capable of providing personalized learning experiences to students dealing with complex knowledge domains of algorithms and data structures.
Keywords: Πολυμεσικά περιβάλλοντα μάθησης
Αλληλεπιδραστικά πολυμέσα
Εκπαιδευτικό λογισμικό
Πολλαπλές αναπαραστάσεις
Αντικείμενα μάθησης
Μεταδεδομένα
Προτυποποιήσεις εκπαιδευτικού σχεδιασμού
Εις βάθος και ουσιαστική μάθηση
Multimedia learning environments
Interactive multimedia
Educational software
Multiple representations
Learning objects
Metadata
Learning design standards
In-depth and meaningful learning
Information: Η βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της διατριβής σε έντυπη μορφή.
Διατριβή (Διδακτορική)--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2007.
Περιλαμβάνει βιβλιογραφικές αναφορές (σ. 239-250).
016/2007
Appears in Collections:Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (Δ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SamaraXaidw.pdf4.63 MBAdobe PDFView/Open
SamaraXaidwlicense.pdfΔήλωση αποδέσμευσης (Ελεγχόμενη πρόσβαση)344.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.