Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27930
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠλατσίδου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΣκουμπάκη, Μαρίαel
dc.date.accessioned2022-12-02T08:38:09Z-
dc.date.available2022-12-02T08:38:09Z-
dc.date.issued2022el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27930-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.el
dc.description.abstractΣκοπός της συγκεκριμένης έρευνας αποτελεί η διερεύνηση της πλέον του ρόλου εργασιακής συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών Αγγλικής, η σχέση της με τις ατομικές διαφορές των συμμετεχόντων καθώς και η διερεύνηση της σχέσης της με την αυτοαποτελεσματικότητα και το εργασιακό τους άγχος. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν 100 εν ενεργεία εκπαιδευτικοί Αγγλικής γλώσσας που διδάσκουν στο δημόσιο σχολείο, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από όλη την Ελλάδα. Για το σκοπό της έρευνας διαμοιράστηκε ηλεκτρονικά, μέσω google forms, ένα ερωτηματολόγιο αυτοαξιολόγησης που αποτελείτο από τέσσερα μέρη. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο Teachers’ Extra Role Behaviour των Somech & Drach-Zahavy (2000). Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει 24 ερωτήσεις που αξιολογούν 2 διαστάσεις της πλέον του ρόλου εργασιακής συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών. Χρησιμοποιήθηκε, επίσης, το Teachers’ Sense of Efficacy (TSES) των Tchannen-Moran και Woolfold Hoy (2001), η σύντομη εκδοχή της ΤSES που περιλαμβάνει 12 ερωτήσεις. που αξιολογούν την αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών. Τέλος, χρησιμοποιήθηκε ακόμη το Teachers’ Occupational Stress Questionnaire των Ηendres et al. (2014), με 20 ερωτήσεις που αξιολογούν το εργασιακό άγχος των εκπαιδευτικών. Όλα τα μέρη του ερωτηματολογίου διατηρήθηκαν στην αγγλική γλώσσα, εφόσον οι ερωτήσεις απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς Αγγλικής. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί Αγγλικής που έχουν μεγαλύτερη ηλικία επιδεικνύουν υψηλότερα επίπεδα πλέον του ρόλου εργασιακής συμπεριφοράς συνολικά και υψηλότερα επίπεδα πλέον του ρόλου εργασιακής συμπεριφοράς ως προς τον οργανισμό-σχολείο. Ακόμα, φάνηκε ότι οι εκπαιδευτικοί Αγγλικής με μεγαλύτερη προϋπηρεσία τείνουν να έχουν υψηλότερη πλέον του ρόλου εργασιακή συμπεριφορά ως προς το σχολείο, ενώ δεν βρέθηκε κάποια σχέση με την συμπεριφορά ως προς τα άτομα. Οι υπόλοιπες ατομικές διαφορές δεν φάνηκε να είναι στατιστικά σημαντικές. Επιπλέον, βρέθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί με υψηλή αίσθηση αυτοαποτελεσματικότητας τείνουν να έχουν υψηλότερη πλέον του ρόλου εργασιακή συμπεριφορά τόσο συνολικά, όσο και στις επιμέρους υποκλίμακες προς τα άτομα και προς το σχολείο. Το εργασιακό άγχος των εκπαιδευτικών Αγγλικής δεν φάνηκε να σχετίζεται με την πλέον του ρόλου εργασιακή συμπεριφορά τους. Τέλος, αναφέρονται προτάσεις για μελλοντικές έρευνες στο συγκεκριμένο πεδίο, καθώς και εκπαιδευτικές εφαρμογές των αποτελεσμάτων της έρευνας.el
dc.format.extent50el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνέςel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/en
dc.subjectΕργασιακό άγχοςel
dc.titleΗ πλέον του ρόλου εργασιακή συμπεριφορά των εκπαιδευτικών αγγλικής: διερεύνηση της σχέσης με την αυτοαποτελεσματικότητα και το εργασιακό άγχοςel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγήel
Appears in Collections:ΠΜΣ Eπιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή (Πρώην ΠΜΣ Δια Βίου Μάθηση και Ειδική Αγωγή) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SkoumpakiMariaMsc2022.pdf384.54 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons