Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27887
Author: Πελιτάρη, Ελένη
Title: Η αξιοποίηση τεχνολογιών εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας στο ηλεκτρονικό εμπόριο: Συστηματική ανασκόπηση της έρευνας αναφορικά με την επίδρασή τους στην καταναλωτική εμπειρία και συμπεριφορά.
Alternative Titles: The exploitation of virtual and augmented reality technologies in e-commerce: a systematic review of impact on consumer experience and behavior.
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Γεωργιάδης, Χρήστος
Abstract: Το σύγχρονο ηλεκτρονικό επιχειρηματικό περιβάλλον εξελίσσεται συνεχώς, με την τεχνολογία να κατέχει κυρίαρχη θέση στην καινότροπη αυτή πρόοδο. Οι τεχνολογίες Εικονικής (VR) και Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR) ενσωματώνονται ολοένα και περισσότερο στον τομέα του εμπορίου, προσδίδοντας χαρακτηριστικά που αναβαθμίζουν τη διαδικασία πωλήσεων και την καταναλωτική εμπειρία. Η αυξανόμενη χρήση εφαρμογών AR και VR στο πλαίσιο του ηλεκτρονικού εμπορίου αποτελεί συχνό αντικείμενο μελέτης στη διεθνή βιβλιογραφία, χωρίς να υπάρχει, ωστόσο, μία σύγχρονη ανάλυση της επίδρασής τους στην καταναλωτική εμπειρία. Με γνώμονα, λοιπόν, το ευρύ ενδιαφέρον της ακαδημαϊκής έρευνας, η παρούσα συστηματική ανασκόπηση στοχεύει αφενός να διερευνήσει την επιρροή που έχουν η εικονική και η επαυξημένη πραγματικότητα στο καταναλωτικό κοινό και αφετέρου να προσδιορίσει τους παράγοντες που συντελούν στην υιοθέτηση τους. Αρχικά, ορίζονται οι κύριες έννοιες και εξετάζεται ένα σύντομο ιστορικό της εισαγωγής τους στα περιβάλλοντα ηλεκτρονικού εμπορίου. Για τη συλλογή των άρθρων χρησιμοποιήθηκαν οι βάσεις δεδομένων Scopus και Science Direct. Έμφαση δίνεται σε νεότερες μελέτες μεταξύ των ετών 2017 και 2022. Εντοπίζονται 33 έρευνες που πληρούν τα κριτήρια ένταξης, οι οποίες σχετίζονται με την καταναλωτική συμπεριφορά, την αποδοχή των τεχνολογιών και τη χρήση σε διάφορους τομείς του e-commerce. Ακολούθως, συντίθεται μια κριτική ανάλυση της έρευνας που καταλήγει στη σημαντικότητα τους των εφαρμογών AR και VR στο πλαίσιο των ηλεκτρονικών αγορών, ειδικότερα στα ηδονικά οφέλη που προσφέρουν. Η παρούσα εργασία αποτελεί βάση για μία μελλοντική ερευνητική ατζέντα.
Keywords: Εικονική πραγματικότητα
Επαυξημένη πραγματικότητα
Ηλεκτρονικό εμπόριο
Καταναλωτική εμπειρία
Συστηματική ανασκόπηση
VR
AR
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PelitariEleniMsc2022.pdf1.83 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons