Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27818
Author: Αμοιρίδου, Κυριακή
Title: Διερεύνηση απόψεων των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τη χρήση συμμετοχικών εκπαιδευτικών μεθόδων και τεχνικών στα ελληνικά σχολεία της Ελλάδας και στα αντίστοιχα ελληνικά σχολεία του Γερμανόφωνου χώρου
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Abstract: Η παρούσα εργασία αναφέρεται στη διερεύνηση του πεδίου της μαθησιακής διαδικασίας, των συμμετοχικών εκπαιδευτικών μεθόδων και την αξιοποίηση των τεχνικών της διδασκαλίας που βοηθούν στην ενεργή συμμετοχή των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά τη διαδικασία απόκτησης της γνώσης. Στο θεωρητικό κομμάτι της έρευνας γίνεται αναφορά σε όρους που έχουν σχέση με τους παράγοντες της διαδικασίας της μάθησης όπως οι εμπειρίες, το πολιτιστικό και κοινωνικό περιβάλλον των μαθητών, τα ερεθίσματα και οι γνωστικές έμφυτες δομές του ατόμου, η ενεργή συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία καθώς και η πρόκληση της χρήσης των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία και ειδικότερα στους στόχους της συμμετοχικής και βιωματικής μάθησης. Στη πορεία της συγκεκριμένης έρευνας αναφέρονται θεωρίες που σχετίζονται με μάθηση όπως ο συμπεριφορισμός ,ο εποικοδομισμός και ο γνωστικισμός, οι οποίες αναλύουν τον τρόπο συμμετοχής του μαθητή κατά την απόκτηση της γνώσης. Παρουσιάζονται οι εκπαιδευτικές μέθοδοι και τεχνικές, οι οποίες λαμβάνουν χώρα στη μαθησιακή διαδικασία. Στο ερευνητικό κομμάτι της εργασίας γίνεται προσπάθεια ποσοτικής έρευνας και με τη βοήθεια ερωτηματολογίου διερευνάται ένα δείγμα Ελλήνων εκπαιδευτικών και διευθυντών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι διδάσκουν σε σχολεία της Ελλάδας αλλά και του Γερμανόφωνο χώρου (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία). Επιχειρείται εκ πρώτης μια έρευνα για το αν χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκπαιδευτικές συμμετοχικές μεθόδους και τεχνικές στη διδασκαλία τους, αν αντιμετωπίζουν προβλήματα στην χρήση αυτή, αν έχουν λάβει επιμόρφωση στην χρήση συμμετοχικών διαδικασιών και επιχειρείται επίσης μια συγκριτική ανάλυση των αποτελεσμάτων ώστε να διερευνηθεί αν υπάρχουν στατιστικά σημαντικά μετρήσιμα αποτελέσματα συσχέτισης ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στην Ελλάδα και σαυτούς που διδάσκουν στον Γερμανόφωνο χώρο. Τα συμπεράσματα προσδοκούν να ενθαρρύνουν τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προς τη χρήση καινοτόμων τεχνικών και μεθόδων ώστε να επιτευχθεί μια ελκυστική και με ουσιώδη αποτελέσματα διδακτική διαδικασία προς όφελος της απόκτησης ουσιαστικής γνώσης για τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας συνοπτικά δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν να χρησιμοποιούν τις εκπαιδευτικές συμμετοχικές μεθόδους, και οι μαθητές δείχνουν αποδοχή και προθυμία προς αυτές. Επίσης υπάρχει μία μόνο μικρή διαφοροποίηση μεταξύ των Ελλήνων εκπαιδευτικών που διδάσκουν στα Ελληνικά σχολεία σε σχέση με τους συναδέλφους τους οι οποίοι διδάσκουν στο Γερμανόφωνο χώρο. Οι εκπαιδευτικοί του ελληνικού χώρου εκφράζουν μεγαλύτερη δυσκολία στην εφαρμογή των εκπαιδευτικών συμμετοχικών τεχνικών ως προς το χρόνο και τη διάταξη της αίθουσας.
Keywords: Εκπαιδευτικές συμμετοχικές μέθοδοι διδασκαλίας
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AmoiridouKyriakiMsc2022.pdf.pdf1.51 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons