Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27722
Author: Τσακαλίδης, Μιχαήλ
Title: Η διερεύνηση των απόψεων των διευθυντών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με την επιθετική συμπεριφορά και τον σχολικό εκφοβισμό στη μαθητική κοινότητα
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Μαλέτσκος, Αθανάσιος
Παπαγιάννης, Γεώργιος
Abstract: Η εμφάνιση επιθετικών συμπεριφορών στις σχολικές μονάδες είναι ένα φαινόμενο που έχει λάβει ανησυχητικές διαστάσεις τις τελευταίες δεκαετίες, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε διεθνές επίπεδο. Η παρούσα έρευνα υλοποιήθηκε με σκοπό να διερευνήσει τις απόψεις διευθυντικών στελεχών δημοτικών σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όσον αφορά την επιθετική συμπεριφορά και τον σχολικό εκφοβισμό και αναμένεται να συμβάλει στην μείωση του φαινομένου της σχολικής βίας και της επιθετικής συμπεριφοράς. Ως επιμέρους στόχοι της έρευνας ορίζονται η ανίχνευση των παραγόντων που προκαλούν επιθετικές συμπεριφορές στις σχολικές μονάδες, η ανάδειξη των τρόπων με τους οποίους, τα διευθυντικά στελέχη μπορούν να διαχειριστούν πιθανές επιθετικές συμπεριφορές και φαινόμενα εκφοβισμού στη σχολική κοινότητα που υπηρετούν και η εύρεση των κατάλληλων χαρακτηριστικών και δεξιοτήτων ως μεθόδων επίλυσης των προβλημάτων της επιθετικής συμπεριφοράς στα σχολεία. Για τη συλλογή των ερευνητικών δεδομένων έγινε χρήση ημιδομημένων συνεντεύξεων, οι οποίες στη συνέχεια, αποδελτιώθηκαν, ταξινομήθηκαν και το ερευνητικό υλικό αναλύθηκε. Το δείγμα αποτέλεσαν δώδεκα διευθυντικά στελέχη Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Θεσσαλονίκης, δημοτικών σχολικών μονάδων της Δυτικής Θεσσαλονίκης, των Δήμων Ωραιοκάστρου και Παύλου Μελά, κατά τη σχολική περίοδο 2021-2022. Από την ανάλυση του περιεχομένου των συνεντεύξεων διαπιστώθηκε πως σε σχέση με τους κυριότερους παράγοντες που προκαλούν ανάρμοστες επιθετικές συμπεριφορές και ειδικότερα τον σχολικό εκφοβισμό, τα διευθυντικά στελέχη υποστήριξαν ομόφωνα το οικογενειακό περιβάλλον, με τους μισούς συμμετέχοντες να επισημαίνουν την αύξηση των διαζυγίων. Επιπλέον, τα ευρήματα της έρευνας ανέδειξαν πως οι συμμετέχοντες χρησιμοποιούν πλήθος τεχνικών για την ορθή διαχείριση και αντιμετώπιση περιστατικών βίας, με την πλειονότητα να συμφωνεί με την τεχνική της συζήτησης. Κλείνοντας, η παρούσα έρευνα τόνισε και τη σημαντικότητα του ρόλου των διευθυντικών στελεχών και επισήμανε πως τα χαρακτηριστικά και οι δεξιότητες που συμβάλουν στην αντιμετώπιση κρίσιμων περιστατικών είναι η ενσυναίσθηση, η εμπειρία και οι επικοινωνιακές δεξιότητες.
Keywords: Απόψεις
Διευθυντές
Επιθετική συμπεριφορά
Σχολική βία
Εκφοβισμός
Θύτης
Θύμα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsakalidisMichailMsc2022.pdf1.27 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons