Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27712
Author: Σαρηγιαννίδου, Αναστασία
Title: Μετασχηματιστική ηγεσία και χαρακτηριστικά της προσωπικότητας των διευθυντικών στελεχών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Date Issued: 2022
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία
Supervisor: Αδάμος, Αναστασίου
Abstract: Ο ρόλος του διευθυντή σχολικής μονάδας, αν και αποτελεί ένα από τα κατώτερα στελέχη στην εκπαιδευτική ιεραρχία, είναι σημαντικός για τα παρεχόμενα αποτελέσματα της εκπαίδευσης. Η σπουδαιότητα του ρόλου του έγκειται στο ότι όλη η εκπαιδευτική διαδικασία πραγματώνεται στο μικροεπίπεδο της σχολικής μονάδας έχοντας ως σκοπό του δύσκολού του έργου την επίτευξη και την πραγμάτωση των εκπαιδευτικών στόχων καθώς και της βελτίωσης του σχολείου συλλήβδην. Σε αυτό το πλαίσιο η θέση του αναδεικνύεται εξαιρετικής πολυπλοκότητας, αφού από τη μία πλευρά είναι διοικητικός υπάλληλος των εκπαιδευτικών αρχών και από την άλλη ο σχολικός ηγέτης και παιδαγωγός που καλείται να διαμορφώσει τη δική του εσωτερική πολιτική. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της υιοθέτησης του μετασχηματιστικού ηγετικού στυλ και της προσωπικότητας των Διευθυντών/Υποδιευθυντών των δημοσίων και επαγγελματικών λυκείων, γυμνασίων και άλλων τύπων σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σκοπός, επομένως, είναι να διερευνηθούν και να συσχετιστούν οι μετασχηματιστικές ικανότητες στην άσκηση ηγεσίας από τους διευθυντές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας που διαθέτουν, απόρροια της οποίας είναι σε μεγάλο βαθμό τα συμπεριφορικά χαρακτηριστικά στην καθημερινή τους ζωή. Η έρευνα υλοποιήθηκε το διάστημα Απριλίου-Μαΐου 2022 στα σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Στην έρευνα συμμετείχαν Διευθυντές/ντριες και Υποδιευθυντές/ντριες από δημόσια Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, Γυμνάσια και άλλους τύπους σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το εργαλείο της έρευνάς μας αποτελείται από τρία μέρη: α) δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος, β) τη Μετασχηματιστική Ηγεσία και γ) το Μοντέλο των Πέντε Παραγόντων της Προσωπικότητας. Με τη βιβλιογραφική ανασκόπηση επιχειρήθηκε να αποσαφηνιστεί το εννοιολογικό περιεχόμενο του όρου προσωπικότητα και του όρου μετασχηματιστική ηγεσία, η επίδρασή εφαρμογής της μετασχηματιστικής ηγεσίας σε εκπαιδευτικούς, σε μαθητές και στη λειτουργία του σχολείου, καθώς και τους παράγοντες που ευνοούν ή αποτρέπουν την εφαρμογή της μετασχηματιστικής ηγεσίας στο σύγχρονο ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο. Στο τέλος της έρευνας παρατίθενται προτάσεις για μελλοντικές μελέτες πάνω στο θέμα.
Keywords: Σχολική Ηγεσία
Διευθυντής Μονάδας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Μοντέλο Πέντε Παραγόντων
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:Π.Μ.Σ. Επιστήμες της Αγωγής και της Διά Βίου Μάθησης: Εκπαιδευτική Διοίκηση και Ηγεσία (Πρώην ΠΜΣ Διοίκηση και Ηγεσία στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Διά Βίου Μάθησης) (Μ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SarigiannidouAnastasiaMsc2022.pdf918 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons