Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27711
Author: Στουγιαννίδου, Ελευθερία
Title: Η συμβολή του employer branding στην προσέλκυση στελεχών από το εξωτερικό στην Ελλάδα
Alternative Titles: The contribution of employer branding in attracting managers from abroad to Greece
Date Issued: 2022
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Χατζηδημητρίου, Ιωάννης
Abstract: Τις τελευταίες δεκαετίες παρατηρείται ραγδαία ανάπτυξη του Employer Branding, το οποίο θεωρείται μια από τις βασικές πτυχές της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού (HRM). Σε μια αγορά όπου παρουσιάζεται έλλειψη ικανών στελεχών με σημαντικές δεξιότητες, επικρατεί ένας καθημερινός πόλεμος ταλέντων μεταξύ των επιχειρήσεων. Οι περισσότερες σύγχρονες επιχειρήσεις του εξωτερικού έχουν ήδη εφαρμόσει διαδικασίες που θα βελτιώσουν τόσο την εικόνα της επιχείρησής τους, όσο και την απόδοση των εργαζομένων τους, αλλά και την ελκυστικότητά τους απέναντι στους εν δυνάμει μελλοντικούς υπαλλήλους τους. Στην παρούσα εργασία, αρχικά εξετάζεται η έννοια και οι πτυχές του Employer Branding. Στην συνέχεια, μελετάται η σημασία, αλλά και η χρήση αυτού στην διαδικασία προσέλκυσης, πρόσληψης και διατήρησης των ικανών στελεχών, γεγονός που οδηγεί κατ’ επέκταση και στην ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος μιας επιχείρησής. Εκτός από αυτά, γίνεται έρευνα σχετικά με τα χαρακτηριστικά εκείνα που καθιστούν το Employer Branding επιτυχημένο, καθώς και την στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσει η επιχείρηση μέσα από το μάρκετινγκ, ώστε να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό. Σήμερα το Employer Branding είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τα κοινωνικά δίκτυα. Πλέον, ολοένα και περισσότεροι υποψήφιοι αναζητούν εργασία μέσα από το διαδίκτυο, ενώ παράλληλα και οι επιχειρήσεις από πλευράς τους έχουν στραφεί στην πρόσληψη νέων μελών χρησιμοποιώντας τα τεχνολογικά μέσα. Για το λόγο αυτό, τα τμήματα Ανθρωπίνου Δυναμικού και του Μάρκετινγκ μεγάλων οργανισμών έχουν δουλέψει σθεναρά για την δημιουργία μιας ισχυρής διαδικτυακής εικόνας για τις επιχειρήσεις τους. Στην εν λόγω εργασία, θα γίνει αναφορά στην χρήση των κοινωνικών δικτύων ως εργαλείο προσέλκυσης ανθρωπίνου δυναμικού, αλλά και στην παρουσία του Employer Branding διαμέσου των Social Media. Όσον αφορά την ελληνική οικονομία, φαίνεται πως τις τελευταίες δεκαετίες το ανθρώπινο δυναμικό της μορφώνεται και εξειδικεύεται ολοένα και περισσότερο, χωρίς ωστόσο να βρίσκει το επιθυμητό εργασιακό περιβάλλον. Σε αυτό έχουν συμβάλει εξωγενείς παράγοντες, όπως είναι τα υψηλά επίπεδα ανεργίας, η έλλειψη επενδύσεων στην εγχώρια αγορά και η γενικότερη οικονομική κρίση που μάστισαν την χώρα. Εξαιτίας των προαναφερθέντων παραγόντων, και όχι μόνο, παρουσιάστηκε στην Ελλάδα το φαινόμενο του Brain Drain όπου αξιόλογα μορφωμένα στελέχη κατέφυγαν στο εξωτερικό για ένα καλύτερο επαγγελματικό μέλλον. Οι επιπτώσεις που επήλθαν στην ελληνική οικονομία ήταν σοβαρές και τα αποτελέσματα είναι ακόμη ορατά στην εγχώρια αγορά εργασίας. Σε αυτό το σημείο έρχεται η παρούσα έρευνα, η οποία διαφέρει από αυτές που έχουν γίνει μέχρι στιγμής σχετικά το θέμα. Στόχος της διπλωματικής είναι να μελετήσει τον βαθμό της ενίσχυσης της επιθυμίας για επαναπατρισμό των Ελλήνων στελεχών του εξωτερικού με γνώμονα την ανάπτυξη του Employer Branding από τις ελληνικές επιχειρήσεις, ώστε να επέλθει Brain Gain. Μέσα από πρωτογενή έρευνα που διεξήχθη με την χρήση ερωτηματολογίων σε δείγμα 146 Ελλήνων του εξωτερικού, προέκυψε ότι υπάρχει ενδιαφέρον από πλευράς τους να επιστρέψουν, δεδομένης της υιοθέτησης πρακτικών Employer Branding από τις ελληνικές επιχειρήσεις. Επιπλέον, διενεργήθηκαν τρείς συνεντεύξεις με Έλληνες που έχουν επαναπατριστεί, ώστε να καταχωρηθούν οι προσωπικές τους εμπειρίες και απόψεις πάνω στο θέμα, αλλά και για να επιβεβαιωθούν τα ευρήματα του ερωτηματολογίου. Τέλος, γίνονται ορισμένες προτάσεις προς τις ελληνικές επιχειρήσεις αναφορικά με τις στρατηγικές που πρέπει να υιοθετήσουν, ώστε να προσελκύσουν έμπειρα και πολύτιμα ελληνικά στελέχη από το εξωτερικό.
Keywords: Employer Branding
Brain Drain
Employer Branding Strategy
Brain Gain
Employer Image
Employee Engagement
Human Resource Management
Ε-Recruitment
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων
Επωνυμία Εργοδότη
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
StougiannidouEleftheriaMsc2022.pdf2.51 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons