Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27689
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚόνιαρη, Δήμητραel
dc.contributor.authorΜεσσήνη, Παρασκευήel
dc.date.accessioned2022-10-11T11:59:40Z-
dc.date.available2022-10-11T11:59:40Z-
dc.date.issued2022el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27689-
dc.descriptionΠτυχιακή εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.el
dc.descriptionΗ βιβλιοθήκη διαθέτει αντίτυπο της πτυχιακής μόνο σε ηλεκτρονική μορφή.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία έχει ως σκοπό να διερευνήσει και να παρουσιάσει τους κύριους παράγοντες που επηρεάζουν τη διαδικασία της αποτελεσματικής μελέτης ενός μουσικού οργάνου, καθώς και γενικότερα την αποδοτική μελέτη στον τομέα της μουσικής. Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της επισκόπησης της υπάρχουσας βιβλιογραφίας σχετικά με το θέμα, διαχωρίζοντας τους παράγοντες που επηρεάζουν την αποδοτική μελέτη με βάση το άτομο αλλά και το ευρύτερο κοινωνικό του περιβάλλον. Αρχικά, γίνεται μια παρουσίαση του τί ακριβώς σημαίνει η έννοια της αποτελεσματικής εξάσκησης και έπειτα παρουσιάζονται οι διάφοροι παράμετροι που την επηρεάζουν. Από τη μελέτη της πλούσιας βιβλιογραφίας σχετικά με το ζητούμενο συμπεραίνεται ότι οι παράγοντες που επηρεάζουν τη διαδικασία της μουσικής μελέτης είναι αρκετοί και μπορούν να χωριστούν με βάση το άτομο και τις βιολογικές και ψυχολογικές του ιδιαιτερότητες αλλά και το περιβάλλον στο οποίο ζει και τους ανθρώπους με τους οποίους έρχεται σε επαφή. Έτσι, στους σημαντικότερους παράγοντες εμπεριέχονται το φύλο και η ηλικία του μαθητευόμενου καθώς και άλλοι γνωστικοί παράγοντες όπως η αντίληψη και η μνήμη. Επιπλέον, έχουμε τη σαφή επιρροή από άτομα του οικογενειακού και φιλικού κύκλου του ατόμου ενώ ένα ξεχωριστό κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στον πλέον σημαντικό άνθρωπο που καθορίζει την πορεία ενός μαθητή στη μουσική διαδικασία, που είναι ασφαλώς ο δάσκαλος. Έπειτα από ανάλυση των παραγόντων καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η μουσική εξάσκηση δεν είναι μια απλή διαδικασία και το γεγονός της αποτελεσματικής ή μη μελέτης δεν εξαρτάται μόνο από το ίδιο το άτομο αλλά και από διάφορους παράγοντες που δεν είναι στο χέρι του να ελέγξει. Αν και η διαδικασία της μελέτης είναι επίπονη, ταυτόχρονα αποτελεί και βασικό στοιχείο στη διδασκαλία της μουσικής. Σίγουρα η αρτιότητα στο παίξιμο και την έκφραση καθώς και η ευχαρίστηση που λαμβάνει κανείς από ένα εξαιρετικό μουσικό αποτέλεσμα αξίζουν τον κόπο και την προσπάθεια.el
dc.format.extent53el
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.rightsCC0 1.0 Παγκόσμιαel
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/en
dc.subjectΜουσική μελέτηel
dc.subjectΠαράγοντεςel
dc.subjectΨυχολογίαel
dc.subjectΠεριβάλλονel
dc.subjectΕκπαιδευτικόςel
dc.titleΜουσική μελέτη: Παράγοντες που επηρεάζουν τη διαδικασία και την αποδοτικότητα της μουσικής εξάσκησηςel
dc.title.alternativeMusic practice: Factors that affect the process and effectiveness of musical practisingen
dc.typeBachelor's Degree Paperen
dc.typeTexten
dc.contributor.committeememberΣιδηροπούλου, Χριστίναel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (ΠΕ)el
Appears in Collections:Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης (Π)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MessiniParaskeviPe2022.pdf849.93 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons