Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/27673
Author: Τσιώτσιου, Θωμαή-Μαρία
Title: Οδηγός για εξαγωγική δραστηριοποίηση στον κλάδο των τροφίμων
Alternative Titles: A guide for exporting in the food industry
Date Issued: 2022
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Χατζηδημητρίου, Ιωάννης
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία αναλύει βασικούς πυλώνες του εξαγωγικού εμπορίου έχοντας ως επίκεντρο τον κλάδο των τροφίμων. Βασικά ζητήματα που αναλύονται, αφορούν στον κλάδο των εξαγωγών σε ένα ευρύτερο πλαίσιο και ειδικότερα στον κλάδο των τροφίμων. Δίνονται απαντήσεις σχετικές με το πώς οι επιχειρήσεις του κλάδου διαμορφώνουν την στρατηγική τους ως προς τις εξαγωγές τους και ποια είναι εκείνα τα κίνητρα που τους ωθούν στην διεθνοποίηση με αυτόν τον τρόπο, στο πόσο σημαντικό είναι το exports marketing, το e-commerce και οι διεθνείς εκθέσεις για την προώθηση των προϊόντων τους, καθώς και πόσο ορθά διεξάγονται οι προωθητικές ενέργειες. Παράλληλα, δίνονται λύσεις και προτάσεις για περαιτέρω βελτίωση. Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας, που αποτελεί και την εισαγωγή, δίνεται μια συνοπτική επισκόπηση του σκοπού, της αιτιολόγησης, των αντικειμενικών στόχων και της μεθοδολογίας πάνω στην οποία θα στηριχτεί το ερευνητικό πλαίσιο. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στον ευρύτερο κλάδο των εξαγωγών, ενώ δίνονται διάφοροι ορισμοί ως προς την κατανόηση του όρου των εξαγωγών και της εξαγωγικής δραστηριοποίησης. Ταυτόχρονα, αναλύονται οι εξαγωγικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται από τα αντίστοιχα τμήματα. Στο τρίτο κεφάλαιο υπάρχει μια εκτενής ανάλυση των εξαγωγών στον κλάδο των τροφίμων. Πιο συγκεκριμένα δίνονται αριθμητικά δεδομένα και εξάγονται συμπεράσματα για τις εισαγωγές και τις εξαγωγές διαφόρων κατηγοριών τροφίμων. Εξετάζονται τα κίνητρα, οι στρατηγικές, αλλά και το επίπεδο των ελληνικών επιχειρήσεων τροφίμων ως προς τις εξαγωγές με βάση τα σημερινά δεδομένα. Περνώντας στο τέταρτο κεφάλαιο, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο International Marketing και το Export Marketing, ενώ αναλύεται το International marketing planning και η στρατηγική Εξαγωγικού Marketing από τις ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων. Παράλληλα, τίθεται επί τάπητος ο ρόλος των διεθνών εκθέσεων και του e-commerce στο B2B εμπόριο. Το πέμπτο και έκτο κεφάλαιο αποτελούνται από την μεθοδολογία της έρευνας και την διεξαγωγή των συμπερασμάτων που προκύπτουν από τις μεθόδους αξιολόγησης και τις στατιστικές αναλύσεις. Βασικό μέσο εκπόνησης της παρούσας έρευνας αποτελούν οι συνεντεύξεις και το ερωτηματολόγιο. Στο έβδομο και τελευταίο κεφάλαιο παρουσιάζεται ένας συνοπτικός εξαγωγικός οδηγός με στόχο την ώθηση των επιχειρήσεων που ήδη δραστηριοποιούνται στις εξαγωγές για περαιτέρω βελτίωση. Επιπλέον δίνεται το έναυσμα σε επιχειρήσεις που δεν το έχουν τολμήσει, να διαμορφώσουν ένα δομημένο export management plan, όπου θα περιλαμβάνει Business planning, Marketing planning, εμπορικές πολιτικές, έρευνα αγοράς, χρηματοοικονομική ανάλυση, καθώς και εξαγωγικές διαδικασίες. Tέλος, στην τελευταία ενότητα της διπλωματικής παρουσιάζονται συνοπτικά τα κυριότερα συμπεράσματα που έχουν διεξαχθεί με βάση τα προηγούμενα κεφάλαια, ενώ δίνονται εν συντομία τα πιο βασικά βήματα και τεχνικές, όπως έχουν αναλυθεί στο αμέσως προηγούμενο κεφάλαιο, ώστε να βελτιώσουν οι επιχειρήσεις τις εξαγωγικές τους επιδόσεις και να διευρύνουν τις εξαγωγικές τους πωλήσεις και σε άλλες αγορές.
Keywords: Εξαγωγές
Διεθνές εμπόριο
Τρόφιμα και ποτά
Εξαγωγικό μάρκετινγκ
b2b
Business plan
Export marketing plan
E-commerce
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2022.
Rights: CC0 1.0 Παγκόσμια
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsiotsiouThomaiMariaMsc2022.pdf4.45 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons